hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 24. szerda 
György

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2017-06-05 09:07:44


Szögezzük, le hogy csak fotóról láttam mindkettőt, tehát nincs tapasztalatom a motorokkal semmi. Így alkotok véleményt a te kérésedre :)

Majdnem azt mondtam hogy Suzuki, meg Kawát nézzél, mert azok olcsóbbak és elég jók, de az árlistát nézve igazából nem is olcsóbbak. Pedig pont a KTM és BMW az ami általában túlárazott.
Ha az ár is szempont akkor az pláne nem a te motorod, de amúgy szimpatikus tulajdonságokkal bír. Én a nagyobb motort választanám. 125 jó városba de országúton nekem kevés. 250-es körüli méret hasznosabb, akkor is ha csak 80-al mész, van benne tartalék anélkül hogy széthajtanád.

Azonban pár észrevétel:
180 fokkal megfordított hengerfej, azaz a szívó előre, a kipufogó hátra néz a hengerfejen. Ez így logikusnak tűnhet, mert egyenesebb a gáz útja, de ez az elrendezés szinte minden évtizedben felbukkan. Az elrendezési problémák mellet, az szokott a gond lenni vele, hogy a henger mögött nincs rendes légáramlás és hűtés a kipufogónak, összességében nagyobb a hőterhelés a hengerfejen.
Nem tudom megoldották e ezt a BMW-nél de mindenképpen komplikálja a dolgot.
Mondjuk ahogy nézem a BMW szereti a furcsa motor elrendezéseket. A boxerrel is küzdenek is a tervezők, erre még egy egyhengerest is képesek elkomplikálni, hogy véletlenül se legyen könnyű dolguk :D Megjegyzem ennek ellenére pofás gépet sikerült összerakniuk.

Nézd meg a KTM-et. Klasszikus delta híd váz, rácsos acél szerkezettel. A blokk szerves része ennek, kiegészíti mint alsó tartó elem és így egy tetraédert alkot ami a természet legstabilabb formája, kezdve a gyémánt kristályszerkezetével.
Ezzel szemben a BMW-nél szemmel láthatólag nagyon zavarta a váz tervezőit hogy még egy blokknak is helyet kell biztosítaniuk :)

Mondjuk a Suzuki Inuzamán jobban el tudnálak képzelni. Az valahogy higgadtabb motornak tűnik, a maga klasszikus kinézetével. A kéthengeres motornak is egyenletesebb a nyomaték leadása.
Azonban mindkettő 1.6Millió...ezek után nem kérdés hogy a BMW-t venném, a komolyabb futóművével és nagyobb motorjával, na meg a jóval komolyabb fagyizó előtti presztízs faktorral :)
:: Fórumok ::
MZ (49031)
Motoros túra (17976)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu