hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 23. hétfö 
Viktória

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2010-07-21 08:26:47

Bár megfogadtam hogy nem írok, de mégis, utoljára.
A motorkerékpár egy bonyolult , két alátámasztásos rugalmas tartó. A váznyulványnál ugyanúgy mint mindenhol máshol a motornál a két alátámasztás a két kerék. Erőkarról pedig igazából forgató nyomatéknál szoktunk beszélni. Amikor egy emelőről vagy erővágóról van szó, az erőkar ott is a forgató nyomatékra vezetendő vissza. Tartónál hajlító, nyíró, csavaró, nyomó(húzó) erőről szoktunk beszélni. Ezek a dolgok csak azért érdekesek mert így határozhatjuk meg hogy hogyan lehet a vázat megerősíteni.Jelen esetben vagy az igénybe vett rész mnegerősítésével, ami az erő iránya miatt egy lapos vassal célszerű, vagy egy plussz tartóelemmel(rúd) ami az alátámasztás és a tartó vége közé kerül. Magyarán egy rúd ami a keréktengely és hátsó csomitartó aljának vége közé kerül. Mivel a kerék felfüggesztés rugalmas, a rúdnak is rugalmasnak kell lennie. De ez nem igazán kényelmes megoldás. A valódi megoldás egy egy vaslap a teló vázhoz rögzítési pontja és csaomagtartó vége közé mindkét oldalra. Persze a vázas végén a lapnak elfordíthatatlannak kell lennie. Vagy heggeszteni kell(nem szerencsés) vagy két csavar kell oda.
De.... Nagyon behatárolt mekkora súlyú csomag kerülhet a hátsó csomagtartóra, mert megemeli a motor elejét. Az oldal csomagtartók kifelé lennének növelhetők, annak pedig az szab határt hogy minél szélesebb, annál kisebb súly különbség esetén válik instabillá a motor. ezért írtam hogy 100 liternél sokkal több csomagot nem fog tudni vinni.

De nézzük az általános részét a vitának. Az egész úgy indult el, hogy a srác ötletére jött a reakció hogy hülyeség nem lehet megcsinálni, de legalábbis ő képtelen lesz rá.Emiatt ami tanács jött az olyan volt, hogy abszolút nem passzolt a lehetőségekhez. Pl vegyen endúrót. Nem érdekes hogy a helyiek szerint nincs rá szükség. Nem érdekes hogy nem tudja kifizetni.Az endúró szükségességét úgy bizonyítottátok hogy jelntősen csökkentettétek a valóságostól a jawa, Enfield használhatóságát és magyar szántóföldnél rosszabb minőségűnek állítottátok be az indiai aszfalt utak minőségét.A jawa és a felújításánák árát eltúloztátok, az endúróét megfeleztétek.Miért? Hogy elmenjen a srác kedve az úttól, vagy ne tudja megcsinálni. Mert akkor nektek lesz igazatok.Én viszont úgy álltam hozzá az egészhez mint ő. Alig van lehetlen feladat az ember számára. Tehát ha csak Jawára tudja összevakarni a pénzt, a jawát kell úgy felkészíteni hogy alkalmas legyen a feladatra. Ha akarjuk, fel is lehet készíteni.Ha más nem akad, megcsinálom én. Nem ez lenne az első jawa mit szétkapok. Aki ismer, tudja utánna nem fog szétesni. Hiszen eddig épp az volt a baj velem itt, hogy túl aggályos vagyok. Tehát ha én késznek nyilvánítom, az valószínüleg kész is lesz. Ha szerez a fiu motorra 200-250 ezret, a motor mint feltétel teljesítve lesz az úthoz.Persze a józan ész határain belül. A pár ezrelékes esélyű anyaghibákért vagy szintén kis esélyű személyes tévedésekért azért nem válalok felelősséget.De pont ez lett volna a fórum értelme. Mivel ez szocimotoros forum azt kellett volna megbeszénünk hogy hogyan készítsük fel a jawát. Mert az igazi szocimotoros tudja, a jawa alkalmas erre.Nem mindenféle endúrót ajánlgatni ami nem fér bele a költségvetésbe és nem tudja majd motorozni. Ha a jawa felkészítésével foglalkoztunk volna, tutira alkalmas gépet hoztunk volna össze, annyian vagyunk itt, akkora tapasztalattal. De ha nem, hát nem. Még így is jó eséllyel sikerülhet a dolog.

De tényleg ez volt az utolsó beírásom egy darabig, mert valóban elment a kedvem az írkálástól.
Ha azt írjátok nincs igazam vagy hülye vagyok, nem tragédia. Nem leszek se soványabb, se kövérebb tőle.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu