Árpád - 2010-07-20 17:39:20
Elárulom honnan szűrtem le hogy keveset mentél Jawával. amikor azt írtad hogy a a 638 ereje közel megeggyezik az ETZvel. Nagyon elvarázsolt embernek kell ahhoz lenni, hogy pár ezer kilométeren ne vegye észre valaki, hogy a jawa nem lassul le a felüljáróknál, ha nem huzol rá plussz gázt akkor sem. Nem csökken le harmadásval a sebessége ha hirtelen hatvanas szél kezd szembe fújni. Átlag ember számára az is feltűnő amikor csomagokkal is tudja tartani a 120as utazót, ami ETZvel csomag nélkül sem megy. Az is gyanúra ad okot ha valaki jawa 638nál, 634 nél váztörésről beszél. Aki egyszer is jobban megnéz egy jawa kéthengerest, látja hogy egy jól összeheggesztett bölcsővázról van szó.Igen remdes baleset kell egy vázsérüléshez, nem gödörbe hajtás.
Apropó gödör.... Hajtottam jawával akkora gödrökbe hogy annál nagyobb csak akkor van ha kutat ásnak valahol. Elég volt a rugóút. Persze normális olaj kell a csillapítókba.
Lehet hogy mentél 638al. Csak az esetleg nem volt 638, hanem egy leharcolt roncs.Csak te gondoltad hogy jó állapotú. Ha átlagos állapotú lett volna, érezted volna különbséget.Nézz utánna. Rajtad kivül mindenki más elismeri hogy a Jawa jelentőssen erőssebb. Még azok is elismerik, akik egyébbként útálják a jawát.
Az indiai utakról pedig én egész mást hallottam. Azt, hogy mehetsz bármelyiken, eszement a forhalom rajtuk. elefántok, tehenek, mindenféle a világ más részén nem használható autó roncsok. De még a földutak sem annyira kátyúsak hogy ne menjen el rajtuk egy átlagos motor.Csak nem százzal. Amennyivel egyébbként se mehetnél a szent marhák miatt. A hegyi utakat is úgy alakították ki hogy a lepusztult teherautók is bírják az emelkedőt. Tehát igazából nem indokoltad meg az enduró szükségességét. Arra nem is válaszoltál hogy miért lenne jó ha egy kezdő kezét lábát törné a motor magas sulypontja miatt. Egy kezdő fele akkora gödörben el fog esni mint ami sok lenne már egy jawa telójának.
szerintem nem fogsz kapni 250 ezerért túraendúrót kapni . Márpedig 250ből egy 638at meg lehet venni, plussz garantáltan gyári állapotba hozni.90-100 egy pöpec állapotú, 150 marad felújításra, felkészítésre. Ne felejtsd el, a jawa alkatrészek ötödébe ha kerülnek mint a japók. A jawához nem csak utángyártott szarokat lehet kapni. Szlovákiából be lehet szerezni kvázi eredeti minőségű cuccot.Viszont próbálj jóminőségű alkatrészt szerezni egy 5 évnél időssebb nyugatihoz. Meglehetősen sok motorossal állok kapcsolatba. Különféle kategóriájú, koru motorkkal. Viszonylag tisztában vagyok az árakkal, beszerezhetőséggel, megbízhatósággal. Az én tempóm mellett semmi sem indokolja hogy ne jawát vagy ETZ-t használjak.A srác is az én tempómban fog közlekedni, talán még lassabban is, a forgalmi viszonyok miatt.
De még egyszer: Ha az ottaniaknak jó a Royal Enfield, akkor miért ne lenne jó a Jawa. ? Ők Csak tudják milyen erejű, sebességű, rugozású motor elég az úthoz.
Tényleg. Ha már le akarod a szoci motorokról beszélni, miért nem az Enfieldre beszéled rá, ami bevált ott, és meg lesz neki forintra átszámítva max 150 ezerből? Szükség esetén pedig még a legeldugottabb faluban is meg tudja javítani a vegyes bolt tulaja, még alkatrésze is van hozzá.
Egy abszolút kezdnőek keressük a legoptimálissabb megoldást, aki ráadásul szegény mint a templom egere. Majdnem olyan szegény mint én.
Ajánlhatjuk neki hogy vegyen egy sugárhajtású Cessnát. Igaz hogy nem fogja tudni vezetni, kifizetni, de biztos nem zavarja pár gödör az úton. |