hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 23. hétfö 
Viktória

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Miklósbácsi - 2010-01-23 20:05:19

Nézegettem a szavazásokat, amik alapján:

Az átlagos szocimotoros viszonylag fiatal, többségük 15-30 éves és középiskolát végzett. Ugyanannyian laknak falvakban, mint százezres városokban, de többségük a Dunántúlon él. Szocimotoros tehát bárhol teremhet. Szerintük a szocigép egy feeling, de sokaknak másra nem is telik. A tulajdonosok között az MZ-sek vannak többségben, ennek ellenére a magyar márkákat preferálják leginkább. A gazdák leginkább motorkerékpárjukkal szeretnek hálni, de sokan tartják egyéb zárt helyen. A többség már esett, de erről nem szeretne beszélni.

A szocimotoros mindenhol élvezi a motorozást, lényeg, hogy vigye előre a vas. Télen is szeretnek gurulni, hiszen a hideg időt felváltva használják ki szerelésre és motorozásra. Tavaszra nem is készítik fel a motort, mivel egész télen nyomták. Ennek ellenére a legkedveltebb hőmérséklet a 21-25 celsius fok. A szocimotorosok kedvenc hónapja a július.

Egy átlagos szocimotor jellemzői a következők: 15-30 éves, jelenleg a 3. tulajdonosa gondoskodását élvezi, 3-5 literes fogyasztása van és 100 km/h fölötti sebességre képes. A motorok külleme általában olyan ronda és olajos, hogy nincs szükség lopás elleni védelemre. A csomagok az asszonyok hátán vannak hátizsákban, mert a szocimotort rondítják a dobozok. A kilmotérórában nagyjából 20-50ezer km van. Éves szinten a karbantartása kevesebb, mint 10ezer forintot emészt fel. A szocimotorok gyenge pontjai egyértelműen az elektromos részek. A gépek közel egynegyede már veterán korban van, többségüket idegentől vették, belföldön.

A szocimotorosok, természetesen fontosnak tartják a bukósisak és a protektorok használatát, de utóbbira sajnos nincsen pénzük. Bukósisakból a feketét szeretik, de átlagosan 15ezer forintnál többet nem szívesen adnának ki érte. Leginkább az autósoktól és az úthibáktól tartanak. Szerintük az autósok nagy része figyelmetlen.

A legfontosabb szempont a motorkerékpár megbízhatósága. A gépek általában 3-6ezer kilométert mennek el javítás nélkül, de a tulajdonosok egynegyedének még ezer kilométert sem adatik meg. Az átlag mocis ennek ellenére - habár még nem járt motorjával külföldön - a szomszédos országokig bátran el merne poroszkálni. A maximális távolság 200 és 400 km között volt, ameddig valaha elmerészkedtek. E mellett akadnak olyanok, akik a világ végére is elmennének. A tulajdonosok 2005-ben átlagosan 2-4ezer kilométert motoroztak. A 2005-ös évet egyöntetűen jó évnek könyvelték el.

A tulajdonosok egynegyede úgy véli, hogy korhű veteránján szó sem lehet imbusz csavarokról, viszont a többség inkább a 8.8-as rozsdamentest preferálja. A szerelést általában egyedül és egy szerelési könyv segítségével végzik otthon, vagy egy ismerősnél és mindent meg tudnak csinálni. Az akkumulátorok közül a savasat részesítik előnyben, míg a gyertyák közül az Isolator mögött főként NGK-t és Brisket használnak. A többségnek fogalma sincs róla, hogy mikor venne legközelebb új motorkerékpárt, de nem adna érte 100ezer forintnál többet.

A gépek tuningolását természetesnek veszik, de csak ésszel. Szinte ugyanolyan arányban vannak azok, akik szerint 15-30, illetve 30-50 lóerő az ideális egy motorkerékpárba. A legkedveltebb stílus a naked és a chopper. Egy 250-es ETZ-t leginkább túrázásra tartanak alkalmasnak. A legkedveltebb hengerszám az 1, de sokan szeretik a V2-eseket is. A többség szerint egy négyütemű motorba körülbelül 500-800 köbcenti kell, valamit egy motorkerékpárnak 160-200 km/h végsebesség elegendő.

Az átlag szocimotoros civilben napi több órát internetezik, az oldalt többnyire hetente egyszer-kétszer olvassák és egyáltalán nem írnak a fórumra. Fogalmuk sincs, hogy ki a f*sz az a HyGy, az ETZ kupa versenyei pedig hidegen hagyják. Nem tudják, hogy kik, ha nem ők és mikor, ha nem most, de páran a kakas...
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu