Miklósbácsi - 2010-01-23 20:05:19
Nézegettem a szavazásokat, amik alapján:
Az átlagos szocimotoros viszonylag fiatal, többségük 15-30 éves és középiskolát végzett. Ugyanannyian laknak falvakban, mint százezres városokban, de többségük a Dunántúlon él. Szocimotoros tehát bárhol teremhet. Szerintük a szocigép egy feeling, de sokaknak másra nem is telik. A tulajdonosok között az MZ-sek vannak többségben, ennek ellenére a magyar márkákat preferálják leginkább. A gazdák leginkább motorkerékpárjukkal szeretnek hálni, de sokan tartják egyéb zárt helyen. A többség már esett, de erről nem szeretne beszélni.
A szocimotoros mindenhol élvezi a motorozást, lényeg, hogy vigye előre a vas. Télen is szeretnek gurulni, hiszen a hideg időt felváltva használják ki szerelésre és motorozásra. Tavaszra nem is készítik fel a motort, mivel egész télen nyomták. Ennek ellenére a legkedveltebb hőmérséklet a 21-25 celsius fok. A szocimotorosok kedvenc hónapja a július.
Egy átlagos szocimotor jellemzői a következők: 15-30 éves, jelenleg a 3. tulajdonosa gondoskodását élvezi, 3-5 literes fogyasztása van és 100 km/h fölötti sebességre képes. A motorok külleme általában olyan ronda és olajos, hogy nincs szükség lopás elleni védelemre. A csomagok az asszonyok hátán vannak hátizsákban, mert a szocimotort rondítják a dobozok. A kilmotérórában nagyjából 20-50ezer km van. Éves szinten a karbantartása kevesebb, mint 10ezer forintot emészt fel. A szocimotorok gyenge pontjai egyértelműen az elektromos részek. A gépek közel egynegyede már veterán korban van, többségüket idegentől vették, belföldön.
A szocimotorosok, természetesen fontosnak tartják a bukósisak és a protektorok használatát, de utóbbira sajnos nincsen pénzük. Bukósisakból a feketét szeretik, de átlagosan 15ezer forintnál többet nem szívesen adnának ki érte. Leginkább az autósoktól és az úthibáktól tartanak. Szerintük az autósok nagy része figyelmetlen.
A legfontosabb szempont a motorkerékpár megbízhatósága. A gépek általában 3-6ezer kilométert mennek el javítás nélkül, de a tulajdonosok egynegyedének még ezer kilométert sem adatik meg. Az átlag mocis ennek ellenére - habár még nem járt motorjával külföldön - a szomszédos országokig bátran el merne poroszkálni. A maximális távolság 200 és 400 km között volt, ameddig valaha elmerészkedtek. E mellett akadnak olyanok, akik a világ végére is elmennének. A tulajdonosok 2005-ben átlagosan 2-4ezer kilométert motoroztak. A 2005-ös évet egyöntetűen jó évnek könyvelték el.
A tulajdonosok egynegyede úgy véli, hogy korhű veteránján szó sem lehet imbusz csavarokról, viszont a többség inkább a 8.8-as rozsdamentest preferálja. A szerelést általában egyedül és egy szerelési könyv segítségével végzik otthon, vagy egy ismerősnél és mindent meg tudnak csinálni. Az akkumulátorok közül a savasat részesítik előnyben, míg a gyertyák közül az Isolator mögött főként NGK-t és Brisket használnak. A többségnek fogalma sincs róla, hogy mikor venne legközelebb új motorkerékpárt, de nem adna érte 100ezer forintnál többet.
A gépek tuningolását természetesnek veszik, de csak ésszel. Szinte ugyanolyan arányban vannak azok, akik szerint 15-30, illetve 30-50 lóerő az ideális egy motorkerékpárba. A legkedveltebb stílus a naked és a chopper. Egy 250-es ETZ-t leginkább túrázásra tartanak alkalmasnak. A legkedveltebb hengerszám az 1, de sokan szeretik a V2-eseket is. A többség szerint egy négyütemű motorba körülbelül 500-800 köbcenti kell, valamit egy motorkerékpárnak 160-200 km/h végsebesség elegendő.
Az átlag szocimotoros civilben napi több órát internetezik, az oldalt többnyire hetente egyszer-kétszer olvassák és egyáltalán nem írnak a fórumra. Fogalmuk sincs, hogy ki a f*sz az a HyGy, az ETZ kupa versenyei pedig hidegen hagyják. Nem tudják, hogy kik, ha nem ők és mikor, ha nem most, de páran a kakas... |