hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 23. hétfö 
Viktória

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2009-09-28 10:03:36

Ide jöttem át, hogy ne offoljam szét az MZ topicot. A fütyülő rádiókró van szó....
A motornál, az autónál a rádió bizony leggyakrabban a tápfeszen szedi fel a füttyöt. A kondis zajszűrésnél figyelni kell arra, hogy a beépített kondenzátorok nem ideális kondenzátorok. PL az elektrolit kondenzátorok már tíz kilohertzes tartományban is úgy viselkednek, mintha ott se lennének. A nagyobb frekis szűrésre kerámia lapkondikat és tekercseket, trafókat használunk.
A ház előtt elhaladó jármű sem feltétlen a hangfrekis részre zavar be. Miért van ez? Keri véleménye nem igazán helyes. A rádió nem egy frekire érzékeny. Ez két dolog miatt van így: Egyfelöl a rezgőkörnek van egy bizonyos sávszélessége. Másfelelöl rezgőkör a keverő és a és a naagyfrekvenciás erősítő után van. A keverő oszci nem csak egy freki kever be a kf frekire, amire a szűrő állítva van, hanem a nemlíneáris karekterisztika miatt egy re csökkenő mértékben a felharmónikusokat is.De bekeveri a hányados frekiket is, amiket jobb szó hijján alharmonikusoknak lehet nevezni. De még a miatt sem egy frekire érzéken a rádió, mert a rádiók többsége frekvencia modulált.Tehát eleve egy frekvencia tartomány érzékelésére készültek.Azért a hangfrekis rész a kevésbé érzékeny, mert ott már a jel szintje sokkal magassabb, mint a bemenő, nagyfrekis erősítőjé.
Azt is javítanom kell, hogy a rádiók nem sokat változtak az idők folyamán. Oriási a különbség a közép hullám amplitúdó modulációja és az urh frekvencia modulációja között. Nem is szólva arról, hogy a modern rádiókban PLL van, amit most talán nem fejtek ki bővebbenn, de annyit elég tudni róla, hogy a tranzisztoros rádiókban az alkatrész igénye miatt nem használták, csak az IC korszakban lehetett értelmes méretben megvalósítani.Szóval a mostani rádiók gyakorlatilag teljesen mások, mint a régiek.Szerintem legalábbis így állnak a dolgok. Igaz, én nem voltam rádió amatőr. :D
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu