hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 22. vasárnap 
Zénó

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


creationmz - 2008-05-20 01:56:32

Hello!

Amit gondolom már tudsz, hogy a simson nem egy vadállatian erős gépezet. Ez igaz a váltójára, és kuplungjára is.

Simsonnal való indulásnál húzd be a kuplungot, és finoman de tudatosan rakd be 1-be (lefele taposva). Ha a motor ránt és utána kúszik, akkor valószinűleg a kuplungod kapcsolt állapotban ragadt(nem teljesen). Ezt tudod szabályozni ha a kuplungon levő kis csavart állítod(ha van szervíznyílásod akkor azon át, ha nincs akkor deknit le kell venni(olaj előbb leereszt, mert beza az elfolyik). Ha a motor csak ugrik egy kicsit de nem vánszorog, akkor finom gázfröccsökkel és kuplung fokozatos kiengedésével megkeresed azt a pontot amikor a kuplung még nem kapcsolt teljesen össze, de a motor már gurul(csúsztatott kuplunggal való indulás). Majd mikor már stabilan gurul, akkor továbbengeded a kuplungot és lám már 1-ben mész.

Váltás felfelé: adott sebességi fokozatot, nem gyilkolásig, de kihuzatod. Majd kuplung határozott mozdulattal behúz, és ezzel egyidőben gáz visszaenged, és váltókar határozottan felhúz. Ez után gáz kicsit ráhúz és kuplung ráenged. (ha a kuplungot finoman engeded rá akkor vesztesz a lendületből, és a fordulatszámból, ami hegymenetben nem előnyös!) (ha hirtelen engeded rá az meg nem igazán tesz jót az alkatrészeknek... gyakorlással meg fogod találni az optimális helyzetet).

Lefelé váltás: Ez két féleképpen történhet. Az első, hogy motorfékelsz, tehát nem a féket használod hanem a motor sűrítéséből adódó fékezőerőt (visszaengedett gáz állás), majd mikor érzed hogy ezt a sebbességi határt a lentebbi fokozat is tökéletesen kiszolgálja, húzol egy kuplungot, visszakapcsolsz, és kiengeded a kuplungot. Vagy a másik módszer, fékezel fékkel, és mikor érzed hogy már kapcsolhatsz vissza, akkor visszakapcsolsz.

Megállás üres állásban: Én a kis simsonunkkal, mindig úgy álltam meg, hogy még gurulás közben kiraktam üresbe. Ennek nincs trükkje, egyszerűen, amikor kapcsolsz vissza 3-ból, akkor visszakapcsolásnál érzed és hallod hogy a motor fog a hajtáson, és kicsit fékez, ekkor kettőbe raktad, ha ezt nem érzed, és gázfröccsre hatás nélkül felpörög, akkor kiraktad üresbe.

Remélem segítettem.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu