ZsoZol - 2007-09-22 22:28:18
Helló!!
Hát, nagy fába vágtad a fejszédet. Nos, én egy START élesztettem újra hamvaiból ( http://youtube.com/watch?v=79cpCQslBug ). Legelső lépésem az volt, hogy tudjam, hogy a motor beindul-e. De 30 év rohadás után ez elindult. Aztán jött a TOTÁLIS bontás(a blokkot hagyd egyben). Azt ugyan nem írtad, hogy milyen motorról van szó, de a szocimotorok 90%-hoz elég egy kulcskészlet 6-7estől 17-19-esig. Lapos és sima csavarhúzó, meg persze egy "valagnyi" rongy a rengeteg retek miatt. Bontásnál nagyon figyelj, hogy mi hol volt és később ugyanoda is kerüljön vissza . Ez főleg az elektronikára vonatkozik. Ha teheted, minden apró részletet fényképezz és/vagy rajzolj le! Egyik megoldás, hogy fogod a közönséges falusi disznóperzselőt (pörzsölőt XD ), és az alkatrészekről a festéket hólyagosra melegíted, majd egy drótkefével fémtisztára vakarászod. Nos, biztosíthatlak, hogy ez kínkeserves és hosszadalmas dolog . Nekem a 250-es Trophy térdvédőjének a leégetése tartott egy napig és került egy palacknyi gázba. A másik, hogy elviszed HOMOKFÚVÓShoz. Ez sokkal gyorsabb és tisztább megoldást eredményez, akár a rozsdával szemben is. Az ára sajnos cifrább, nekem a Start (csak a barna részt) kerek 5OOO ft-ért fújta fémtisztára. Na, ha ez megvan, akkor 2 lehetséges megoldás van: elviszed a fémtiszta alkatrészeket festő-szinterezőhöz, akir a kért színre pár napon belül elkészíti (pár millió színárnyalatból választhatsz ). Persze ha valami horpadás van, akkor azt előtte kalapáld ki, majd gletteld ki (kasztnilakatos megoldja). A másik, hogy elmész festékboltba és veszel zománcfestéket (a Staron az van és nem panaszkodok rá) . Valószínű kétkomponensűt kapsz, ami az autók festésével megegyező minőséget eredményez. Ebben az esetben is akármilyen színt ki tudnak keverni. A festékboltból tipli haza és kompresszorral lefújni az egészet. Amíg száradozik (akár 1-2-3 nap), ellenőrizd az apróbb alkatrészeket, hogy megfelenek-e. Ezalatt értem a lábtartókat, fogantyúkat, láncot, gumit, lámpákat, búrákat,csavarokat,teleszkópokat, stb.Ha szükséges, cseréld őket. A motor részt pedig mosd le higítóval vagy mosóbenzinnel kívülről, ha nagyon gány. Aztán mérd fel a kipufogó állapotát, mert ha eltömődött, akkor ki kell égetni. Aztán benzincsap és karburátor állapotfelmérés-tisztítás-csere.Aztán az üléshuzat esetleges újragyártása. Pár nap múlva neki lehet állni összerakni: A vázra visszapakolni a sárvédőket, teleszkópokat, kormányt, sztendert, kerekeket. Ha "megáll" már a gép, akkor lehet nekiállni az elektronikát és a motort visszapakolni, kényesen ügyelve az alkatrészek eredeti helyre rakására. Ez akár pár napig is eltarthat. Mikor úgy érzed, hogy kész, akkor jön az indítás és próbálgatás. Ha a motor furcsán működik, akkor... Nade ez már a jövő zenéje.
Namost ez az én esetemben így történt, de lehet, hogy valamit kihagytam. Mindenesetre hallgasd meg a kollegák javaslatait, és azok függvényében állj neki.
Én sok sikert kívánok hozzá!
Helló!!
(de tényleg szóljatok, ha valamit kihagytam!) |