hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 22. vasárnap 
Zénó

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


ZsoZol - 2007-09-22 22:28:18

Helló!!

Hát, nagy fába vágtad a fejszédet. Nos, én egy START élesztettem újra hamvaiból ( http://youtube.com/watch?v=79cpCQslBug ). Legelső lépésem az volt, hogy tudjam, hogy a motor beindul-e. De 30 év rohadás után ez elindult. Aztán jött a TOTÁLIS bontás(a blokkot hagyd egyben). Azt ugyan nem írtad, hogy milyen motorról van szó, de a szocimotorok 90%-hoz elég egy kulcskészlet 6-7estől 17-19-esig. Lapos és sima csavarhúzó, meg persze egy "valagnyi" rongy a rengeteg retek miatt. Bontásnál nagyon figyelj, hogy mi hol volt és később ugyanoda is kerüljön vissza . Ez főleg az elektronikára vonatkozik. Ha teheted, minden apró részletet fényképezz és/vagy rajzolj le! Egyik megoldás, hogy fogod a közönséges falusi disznóperzselőt (pörzsölőt XD ), és az alkatrészekről a festéket hólyagosra melegíted, majd egy drótkefével fémtisztára vakarászod. Nos, biztosíthatlak, hogy ez kínkeserves és hosszadalmas dolog . Nekem a 250-es Trophy térdvédőjének a leégetése tartott egy napig és került egy palacknyi gázba. A másik, hogy elviszed HOMOKFÚVÓShoz. Ez sokkal gyorsabb és tisztább megoldást eredményez, akár a rozsdával szemben is. Az ára sajnos cifrább, nekem a Start (csak a barna részt) kerek 5OOO ft-ért fújta fémtisztára. Na, ha ez megvan, akkor 2 lehetséges megoldás van: elviszed a fémtiszta alkatrészeket festő-szinterezőhöz, akir a kért színre pár napon belül elkészíti (pár millió színárnyalatból választhatsz ). Persze ha valami horpadás van, akkor azt előtte kalapáld ki, majd gletteld ki (kasztnilakatos megoldja). A másik, hogy elmész festékboltba és veszel zománcfestéket (a Staron az van és nem panaszkodok rá) . Valószínű kétkomponensűt kapsz, ami az autók festésével megegyező minőséget eredményez. Ebben az esetben is akármilyen színt ki tudnak keverni. A festékboltból tipli haza és kompresszorral lefújni az egészet. Amíg száradozik (akár 1-2-3 nap), ellenőrizd az apróbb alkatrészeket, hogy megfelenek-e. Ezalatt értem a lábtartókat, fogantyúkat, láncot, gumit, lámpákat, búrákat,csavarokat,teleszkópokat, stb.Ha szükséges, cseréld őket. A motor részt pedig mosd le higítóval vagy mosóbenzinnel kívülről, ha nagyon gány. Aztán mérd fel a kipufogó állapotát, mert ha eltömődött, akkor ki kell égetni. Aztán benzincsap és karburátor állapotfelmérés-tisztítás-csere.Aztán az üléshuzat esetleges újragyártása. Pár nap múlva neki lehet állni összerakni: A vázra visszapakolni a sárvédőket, teleszkópokat, kormányt, sztendert, kerekeket. Ha "megáll" már a gép, akkor lehet nekiállni az elektronikát és a motort visszapakolni, kényesen ügyelve az alkatrészek eredeti helyre rakására. Ez akár pár napig is eltarthat. Mikor úgy érzed, hogy kész, akkor jön az indítás és próbálgatás. Ha a motor furcsán működik, akkor... Nade ez már a jövő zenéje.

Namost ez az én esetemben így történt, de lehet, hogy valamit kihagytam. Mindenesetre hallgasd meg a kollegák javaslatait, és azok függvényében állj neki.

Én sok sikert kívánok hozzá!

Helló!!

(de tényleg szóljatok, ha valamit kihagytam!)
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu