hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 22. vasárnap 
Zénó

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


creationmz - 2007-06-21 13:23:36

Szóval...

Apósnak van egy simsonja amit teljesen felújítottunk, és immár kapott egy 60-as hengert is. A problémánk közvetlenül főtengely csere után kezdődött... Összerakás után ugyanis csúszott a kuplung, nehéz volt üresbe rakni, és egy bizonyos fordulatszámon folyamatos kerepelést lehetett hallani a blokkból.

Először csak bemelegedett motornál jött a hang, és nem volt teljesen biztos az hogy a blokkból. Így első körben laza láncra tippeltünk, ami igaz is volt. Húztunk rajta, majd megelégedtünk, ugyanis csendesedett a zaj, de aztán már hidegen, álló helyzetben gázt ráhúzva is előjött.

Hang forrása: Kuplung szerkezet

Ok: Mikor vettük a motort igen lelakott állípotban volt. Első dolgunk az elektromos rendszer átalakítása után a blokk teljes generálja volt. Ezzel együtt járt az összes csapágy cseréje. Összerakásnál nem figyeltük a kopásokat a váltóban, és későőbiekben csörgő hang jött belőle, és dobálta az 1-est. Ennek oka a kopott 1-es nagy fogaskerék volt. Ezt cserélve vettük észre a dugattyú egyirányú égését. Ezt furatással javítottuk, majd bejáratás után leszedtük a hengert hogy megnézzük ennek hogy égett a fala, és sajnálkozva vettük észre hogy ez is féloldalasan égett, így főtengely hibára gyanakodtunk. És ez is beigazolódott, ugyanis lógott a hajtókar csapágy a sonkáknál. Főtengely cserével együtt vettünk egy 60-as hengert, majd ezt feltéve örültönk, ekkor jött a hiba. Melynek okozója a kuplungnál elhelyezkedő lapos alátét volt. Ennek van egy körme ami a kuplungszerkezetbe csatlakozik. És van egy válla ami elvileg nem ér hozzá a szerkezet falához. Amit nem vettem figyelembe, az az voplt hogy a miénk hozzáért, és így nem tudtam teljesen lehúzni az anyát. Ezért az a kis köröm leszakadt az alátétről, és az anya korlátozottan ugyan de le tudott forogni. Ennek folyománya, hogy a kuplung bizonyos mértékben adott fordulatszámon le tudott járni a tengelyről.

Tanuljatok hibámból. Nézzétek meg mindig az alátétet nem támaszt e fel a szerkezet falán.

CRE [-.-]
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu