Kisfurjesi - 2005-02-16 20:10:57
"igen tudok kapcs rajzot olvasni "
Akkor az MSZ 2518 szerint kösd, majdnem teljesen aszerint vannak a tüskék
beszámozva.
"nem én vagyok az 1. tulaj, emiatt van ennyi bajom a kábelekkel."
Lehet hogy cseréltek néhány vezetéket, ezért javaslom hogy NE a színek alapján indulj el, hanem NÉZD meg a forrasztási helyen, kövesd végig!
"fesszabot még nem sikerült bele venni, de folyamatban van.
gondolom mechanikus lesz, nemtom.
azt sem tudom pontosan h mi a különbség a mechanikus és az elektronikus között."
? Ne már:-))
"számomra a gyári kapcs rajzban csak a gyújtáskapcsoló nem egyértelmű ..hogy hova mit kell kötni."
Mondom hogy az MSZ 2518 szerint van majdnem minden kiosztva!
Pl. az 56-os a fényváltóra megy, ennek az 59-es a párja (világítótekercs)
31 – 2
15 – 30 stb
De ha találsz olyan rajzot, amin látható a számozás a gyújtáskacsolónál, az érvényes az összes hasonló típusra...
"nekem semmi nem ugy van ahogyan az általatok már megadott rajzokon látom."
Most ezt nem igazán értem, mégis milyen típus van az adatlapján?
"ma cseréltem a gyújtásnál kondit, és kalapácsot a csere után próbáltam beállítani a gyújtást, de semmi szikra nem volt. Múlt alkalommal is csinált ilyet, akkor a kondinál volt laza a csavar, ámde most teljesen feszes minden, át van törölgetve kontakt hiba kizárva."
És a kondenzátor is rendben van? (Multiméterrel vagy lámpával nézd meg (aksi, töltő, elem, tápegység. Valami csak akad)...)? Magyar? Német? Ugye szépen érintkezik a ház a fémhez!?
"(teljesen mindegy hogy hogy van beállítva a gyújtás, és a kalapács akkor is kellene lenni valamilyen szikrának nem?)
elnézést a tudatlanságomért, azt hittem ez egy fórum ami nekem egyenlő a segítségnyújtással.
lehet hogy nem így van...
Csak annyit kérek hogyha valakinek van a Simsonjában fesszab(12 v-os) akkor a színeket irja le legyen szíves. Köszönöm
töltőtekercsem milyen rendszerű?
öööööööööööö
pontosan nemtom, 3 tekercs van, nem tirisztoros hanem "hagyományos"
a szabályzó még nincsen kézben"
Valaki biztosan segít, aki tud! Csak olyan szinten fogalmazzál, amit mások is megértenek... (De legalább azt, hogy mire gondolsz)
Nos, ha kalapácsos a gyújtásod, akkor látatlanba azt gondolom:
A Te motorod alapból 6 Voltos elektronikával rendelkezik.
Ezeknek a feszültségszabályzása annyiból ált, hogy a gyújtáskapcsoló mögött volt 1 fém dobozkába 1 (vagy 2) fojtó-tekercs amiből 3 (vagy 5) vezeték lógott ki.
A fojtó felépítése megegyezik a köpeny típusú trafóval, csak itt mint előtét ellenállásként funkcionál. És volt még 1 dióda is (olyan 100 Volt és 1-2 Amperos teljesítményű)
A 6 Voltos töltőtekercs 12 Voltos aksit tölteni nem bír!
Amennyiben 12 Voltos a töltőtekercsed, ahhoz kicsit komolyabb elektronikával rendelkező szabályzó dukál. Ezt legkönnyebben onnét tudjuk megállapítani, hogy nincs letestelve vasmagra. De Te ezt úgyis leolvasod a kapcsolási rajzokon, mikor megnézed rajta a vezeték szín jelölését ha semmiképpen nem akarsz biztosra menni...
"üdv Kisfürjesi"
Téged is így hívnak? Akkor mi nem túl távoli unokatestvérek vagyunk!!
Mennyi idős vagy? Hol laksz?
Üdv. Kisfürjesi |