| 
 Kisfurjesi - 2005-02-16 20:10:57
  "igen tudok kapcs rajzot olvasni " 
Akkor az MSZ 2518 szerint kösd, majdnem teljesen aszerint vannak a tüskék  
beszámozva. 
 
"nem én vagyok az 1. tulaj, emiatt van ennyi bajom a kábelekkel." 
Lehet hogy cseréltek néhány vezetéket, ezért javaslom hogy NE a színek alapján indulj el, hanem NÉZD meg a forrasztási helyen, kövesd végig! 
 
"fesszabot még nem sikerült bele venni, de folyamatban van. 
gondolom mechanikus lesz, nemtom. 
azt sem tudom pontosan h mi a különbség a mechanikus és az elektronikus között." 
? Ne már:-)) 
 
"számomra a gyári kapcs rajzban csak a gyújtáskapcsoló nem egyértelmű ..hogy hova mit kell kötni." 
Mondom hogy az MSZ 2518 szerint van majdnem minden kiosztva! 
Pl. az 56-os a fényváltóra megy, ennek az 59-es a párja (világítótekercs) 
31 – 2 
15 – 30  stb 
De ha találsz olyan rajzot, amin látható a számozás a gyújtáskacsolónál, az érvényes az összes hasonló típusra... 
 
"nekem semmi nem ugy van ahogyan az általatok már megadott rajzokon látom." 
Most ezt nem igazán értem, mégis milyen típus van az adatlapján? 
 
"ma cseréltem a gyújtásnál kondit, és kalapácsot a csere után próbáltam beállítani a gyújtást, de semmi szikra nem volt. Múlt alkalommal is csinált ilyet, akkor a kondinál volt laza a csavar, ámde most teljesen feszes minden, át van törölgetve kontakt hiba kizárva." 
És a kondenzátor is rendben van? (Multiméterrel vagy lámpával nézd meg (aksi, töltő, elem, tápegység. Valami csak akad)...)? Magyar? Német? Ugye szépen érintkezik a ház a fémhez!? 
 
"(teljesen mindegy hogy hogy van beállítva a gyújtás, és a kalapács akkor is kellene lenni valamilyen szikrának nem?) 
elnézést a tudatlanságomért, azt hittem ez egy fórum ami nekem egyenlő a segítségnyújtással. 
lehet hogy nem így van... 
Csak annyit kérek hogyha valakinek van a Simsonjában fesszab(12 v-os) akkor a színeket irja le legyen szíves. Köszönöm 
töltőtekercsem milyen rendszerű? 
öööööööööööö 
pontosan nemtom, 3 tekercs van, nem tirisztoros hanem "hagyományos" 
a szabályzó még nincsen kézben" 
 
Valaki biztosan segít, aki tud! Csak olyan szinten fogalmazzál, amit mások is megértenek... (De legalább azt, hogy mire gondolsz) 
 
Nos, ha kalapácsos a gyújtásod, akkor látatlanba azt gondolom: 
A Te motorod alapból 6 Voltos elektronikával rendelkezik. 
Ezeknek a feszültségszabályzása annyiból ált, hogy a gyújtáskapcsoló mögött volt 1 fém dobozkába 1 (vagy 2) fojtó-tekercs amiből 3 (vagy 5) vezeték lógott ki. 
A fojtó felépítése megegyezik a köpeny típusú trafóval, csak itt mint előtét ellenállásként funkcionál. És volt még 1 dióda is (olyan 100 Volt és 1-2  Amperos teljesítményű) 
A 6 Voltos töltőtekercs 12 Voltos aksit tölteni nem bír! 
 
Amennyiben 12 Voltos a töltőtekercsed, ahhoz kicsit komolyabb elektronikával rendelkező szabályzó dukál. Ezt legkönnyebben onnét tudjuk megállapítani, hogy nincs letestelve vasmagra. De Te ezt úgyis leolvasod a kapcsolási rajzokon, mikor megnézed rajta a vezeték szín jelölését ha semmiképpen nem akarsz biztosra menni... 
 
 
"üdv Kisfürjesi" 
Téged is így hívnak? Akkor mi nem túl távoli unokatestvérek vagyunk!! 
Mennyi idős vagy? Hol laksz? 
Üdv. Kisfürjesi   |