Doni - 2004-06-17 21:45:40
Heló Andris!
Kössz szépen a kimerítő leírást és a gyors segítségnyújtást, megfogadom őket, bár vannak még kérdéseim, amiket részben a válaszaid generáltak:
1. Várj, inkább előszőr leírom, hogy mennyiért mit és mikorra szeretnék.
/Szóval felejtsd el az előző "1."-est:)/
Első lépésben rögtön profira akartam bízni a dolgot, mert láttam 1 szépen felújított 250-est, melynek a festése nagyon szép volt, persze szakember keze munkáját dicsérte. A tulaj elmondása szerint 3 éve 40.000Ft-t kóstált a meló, ami megböcsült pízünk már-már nullához konvergáló értékállóságát tekintve ez mára 60-65 Matias Rex-et jelent:)
Ehhez a momentumhoz társul még az is, hogy a korábban vett Pannóniám felújítása során nem sokk’ mindent csináltam én, na jó, a letörölgettem a blokkott, felpolíroztam a csíkokat és a kerékagyakat. Tudni illik nem éppen műszaki a végzettségem, de lelkes vagyok /és szerszám nélküli, azaz 1 van, de azzal verhetném a tankot, a rozsda nem igazán menne el tőle:))) / meg hát, ha visszagondolok, már a gimiben áhítoztam 1 olyan régi motorról, amit én rakok össze, tudom, hogy minden oké Vele, mert minden egyes darabkája járt a kezemben. Szóval annyit konyítok a műszaki dolgokhoz, mint Makó Jeruzsálemhez…
És akkor jöjjenek a kérdések-válaszok:
1. Tanácsoltad, hogy ne marjam/súroljam le fémig. De akkor mi legyen? A meglévő festéket felcsiszolom, a rozsdás részeket meg fémig? Akkor már nem 1ségesebb az alap, ha mindenütt a fémet látom?
2. Ha fényezni viszem, akkor is ez a teendő, vagy akkor fémtiszta alapot kell a festőhöz vinni?
3. Ja ,igen. Neked milyen infód (esetleg neved) van a fényezési árakról?
4. Érdekel a saját festés is, ha van rá valós esély, hogy én is meg tudom szépen csinálni. A kézügyességgel nincs gond (a barátnőm se panaszkodik:) ), mert balkezes és kreatív vagyok és persze szerény.
5. Idő, igen az idő. 1ik fő gyengeségem a türelmetlenség, de szerencsére a Pannónia lehetővé teszi az idei örömmotorozást, a Csepelt rendesen, lelkiismeretesen és a lehető legkevesebb idegenkezűséggel szeretném régi fényébe emelni. Megyek 1 PZS-ért, ez annyira szép volt!!!
6. Már itt is vagyok. Pénz dolgába’ szerencsére (és mostanában) nem állok rosszul, de nálam is igaz a mondás, hogy „addig nyújtózkodj, amíg a te KARÓD ér!”, még nyaralni is kék, meg egyebek, meg hát a sárga T5H is reményt vesztve vár a szabadban:((( Szóval, ha már úgysem fogom elkapkodni, lesz rá annyi, amennyi kell, persze akkor ha én nem tudok megfelelő minőségben ’mázolni’.
7. Kromofág. Tapasztalatom e téren van, melynek megszerzése előtt bőr is volt a kezemen:) 1 Pancsi tankot marattam le és bár nem akartam hozzányúlni a tankhoz, a kromofág + drótkefe nekem nem működött együtt. Lehet hogy én vagyok kawa- helyett mega-szaki, de amikor drótkefével nekiálltam a marásban lévő festékréteghez, még a hátamat is csípte a tovarepülő festék-kromofág atomok tömege. Ja, végül már kínomban odáig süllyedtem, hogy puszta kézzel szedegettem le – néha tenyérrel - a hólyagos festékréteget. Az ezt követő 4 napban kellemesen melegnek éreztem a kezemet és – kis túlzással élve – A4-es méretekben jött le a bőr a tenyeremről, ujjaimról. Viszont bátram ajánlom ezt a kidolgozott technikát annak, aki bőrfiatalításon gondolkodik, mert azóta a baba popsi dinoszaurusz bőr a kezemhez képest. Szenvedve úgy is mondhatnám, hogy értékelve van a barátnőm által, hogy csak na.
8. Horpadás: Jobb elöl, várj, nem bal elöl van megnyomva a kormány áldásos határolása miatt és a jobb oldalon is van egy sokkal lágyabb benyomódás a beömlőnyílástól dél-keletre. Ezekről azt hallottam, hogy vmi technikával 1 lakatos ki tudja javítani.
Ha több időd lesz örömmel veszem további iránymutatásaidat is.
Most nem írok többet, mert sietek:)))
Köszi mégeccer és kellemes motorozást!
Doni
|