hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 28. csütörtök 
Stefánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2008-06-21 22:50:19

Mivel én írtam, jó helyen tetted fel :)
Bár lehet hogy ráfaragtál mert ez hosszú lesz :D

Nem is a fordítás a lényeg, hanem finom nyomást kell gyakorolni a kormányra.
Lényegében ha elengeded a kormányt és csak a súlyponttal kormányzol akkor a kormány befordul a megfelelő irányba mindig. Az ellenkormányzással ezt az egyensúlyi helyzetet kell megbontani ahhoz hogy megváltoztasd a neked tetsző módon a motor dőlését és ezzel a kanyarodását. Mivel csak a ledöntéshez kell az egyensúly felborítása (ETZ esetén) ezért csak addig az ideig kell nyomást gyakorolnod a kormányra amíg el nem éred a kívánt dőlést.

Tehát kb. az játszódik le amit te leírtál, illetve a cikkben is így van leírva.

Szóval jól csinálod :)

Tényleg félelmetes elsőre, aztán megtanulod menyire kell beavatkoznod, és akkor már nagyon precíz manőverekre is képes leszel, illetve durvákra ha arra van szükség. Én már másként nem is tudok kanyarodni.

Érdemes azt tudni, hogy vannak alul és és túl kormányzott motorok. Van hogy már az íven tartáshoz is erővel kell kényszeríteni a motort, ez a nagy tömegü motoroknál elég feltünő szokott lenni, és van olyan motor amit úgy kell visszatartani nehogy beessen a kanyarba. A futómű tervezésétől függ leginkább, illetve a gumi profil és méret is beleszól erősen, illetve a telók összenyomódása is.

Az ETZ elég jó ilyen szempontból, nem kell vele küzdeni a ledöntéshez sem. A nagy dög Hondám viszont borzalmas Izomból kell lent tartani.
A Jawam is jó volt de annál is picit tartani kellet kanyarban.

Kis tömegü motoroknál (Simó, kis MZ) pedig nem is jön ki az ellenkormányzás előnye a mindennapokban, de vészhelyzetben már mentett meg.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu