hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 29. péntek 
Taksony

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


batzsolt - 2008-04-23 06:56:56

Szevasztok! Segítséget kérnék Mz szereléshez. Szóval egy Etz 250esról lenne szó, a töltésjelző lámpa egyszercsak elkezdett enyhén világítani tavaly nyáron. Világítást ráadva persze mégerősebben világít a pirosvisszajelző lámpa. Nemtom egyszercsak fogta magát,elkezdettvilágítani egyiknapról a másikra, azelőtt nem világított sosem,alpjáratnálse. Mivel elektoromossághoz hülye vagyok, szerelőhöz elvittem, nagyjából elmondta hogy mik lehetnek a hibák, hát én már nem szándékoztam meginn szerelőhöz vinni, de az lesz ha nemsikerül orvosolni a problémát. Szóval vettem egy generátor forgórészt, és kicseréltem.
Szal most szinte újvan benne, kipróbáltam és hát talán jobban tölt vmivel a lámpa kigyúlladás alapján, de pislákol továbbra is.

Az egyenáramosító diódáin átfolyik az áram:) nemtom hogy a feszszabályzóban mit kéne lecsekkolnom még.


KÉRDÉSEM az lenne, hogy az akkumulátor rossz állapota (eléggé elhasznált már, de jól fellehet tölteni) miatt lehetséges e az hogy a piros visszajelző lámpa pislákol, szóval a töltés egy része elveszik az akksi miatt. Ha nem adok rá semmi lámpát, akkor azért bírnia kéne a generátornak a gyújtást az akksi nélkül, ezért gondoltam hogy az aksi ha rossz akkor attól még nem kéne enyhén a töltőlámpának viágítani.

Egy hosszabb út tavaly már megviselte a gépet, pl. indexelni már nemtudtam,viszafele mert a szikrát nem adta mikor kigyúlladt az irányjelző:).. Ugrált basszus a motor az index ritmusára.
Szóval lassanként leszívta az aksit.. fényszóró nélkül is.

Szerintetek kipróbáljam egy kölcsönkért jó aksival, hátha csak az a baja. Azt vennék bele kiis tudnám cserélni:D.
Mondták hogy anévleges töltőfeszültség 14.4 volt, multiméterrel nézzem meg. Milyen fordulatszámnál 14.4 V? Bár lehet rájönnék ha nézném, úgyemlékszem az akksi pólusain mért feszülttség 11.95V volt beindítatlanul (rákellene tölteni az aksira, mert 12.7 körül van ha feltöltöm), és ha beindítottam ezres fordulatnál 11.75V . De van ez a töltőkapcsoló a feszabályzóban, ami alacsony fordulaton nem adja a töltést rá (ami mozog nagyfordulatnál zár (tölti az aksit) legalábbis úgygondolom.
Akkos zárt állapotban 14körül kéne lennie elvileg a töltésnek?
Javítsatok ki ha a néveleges töltőfeszültség nem ezt jelenti. Köszönöm a segítséget!


:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu