hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 29. péntek 
Taksony

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2008-03-27 12:27:30

Azért nem csak az indítási prucedúra lehet hibás.
MZ250-nek: eseted nem egyszerü, mert nem nagyon látsz el minket olyan infóval amiből lehetne következtetni milyen irányba kellene nézelődni. Jelenleg gyakorlatilag bármi! lehet problémás és van egy érzésem hogy gondolkodás nélkül próbálgatod az állításokat.
Azért gondolom ezt mert a fúvókát cserélgeted olyan méretekre ami erős gyanum szerint abszolute nem megfelelő.

Ugye ha elolvastad a Szervíz rovatban leírt karbi beállítást és meg is értetted, akkor tudod, hogy egyettlen dolgot kell megoldani egy karbinál, azt hogy a benzin levegő keverék aránya minnél jobban közelítsen az optimálishoz. Ha ettől eltérsz akár magasabb benzinnel, akár kisebbel, annak megvannak a maga jellegzetes kísérő jelenségei, ami sajnos könnyű összekeverni, de azt mindenképpen tudod hogy nem optimális. Amikor változtatsz egy irányba azt is tudod, hogy romlik, vagy javul az arány, tehát azt is tudni fogod melyik irányba kell tovább mozdítani az arányt.
Röviden ennyi.

Aztán ha ezt megértetted akkor következhet az, hogy alapjáraton, kis terhelésen, közép terhelésen és nagy terhelésen. Mivel, hogyan lehet állítani és milyen jelenségek kísérik az egyes terhelésen a különböző arányokat.

Bármi is legyen rossz az biztos hogy a fúvókákat az eredeti méretre kell berakni, mert azzal fog optimálisan működni. Az úszószintet is előírtra kell állítani mert ha máshol van a karurátor karakterisztikája is megváltozik.

Amivel állítani lehet az a levegőcsavar, és a súbertű magassága.

Ha nem a saját karbiját használod akkor szükséges lehet a fúvóka csere, súbertű átreszelése, úszószint módosítás (bár ez szerintem ekkor is kerülendő)

Ha azonos a átmérőjü, azonos ccm-ü és kb azonos fordulatu motorhoz való karbit raksz rá, akkor csak az alap állítási lehetőségekhez kell hozzányulni az elfogadható működéshez.

Ha nagyobb átmérőjüt raksz rá, akkor csökken a levegő sebesség a porlasztónál, ezzel csökken a vákum és ezzel a beporlasztott üzemanyag menyisége is. Ezen felül a karakterisztikája is megváltozik, vagyis a különböző terheléseket csak nagy tapasztalatu ember és sok reszelgetés után tudja összehozni, tehát amíg egy eredeti karbit nem tud valaki rutinból pillanatok alatt beállítani és kiszúrni hang alapján, ha valamelyik tartományban nem tökéletes a keverék, addig szerintem nem is érdemes ilyenekkel kókányolni, mert ennyi erővel lottózni is lehet.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu