-ricsi- - 2008-03-11 21:43:57
szevasztok...
olvasta valaki az index.hu mz-s forumát?...
tágra nyilt szemekkel figyeltem Keri etanolos kísérleteit, tehát innen az érdeklődés... ez az idézet egy "ingyen"energiával foglalkozó oldalról lett belinkelve... tehát az idézet...
"A fenykapun olvastam,hatha erdekel vkit:
Gábor kísérlete a benzin-víz keverékkel
Gábor a robogójába a benzin mellé vizet kevert és nagyon jó eredményeket ért el. Ezekről olvashatsz a következő sorokban.
1. Kísérlet
Már régebb óta foglalkoztat az ingyen energia téma. Egy csomó dolgot olvastam már a hidrogén meghajtással kapcsolatban, de sajnos nagyrészük tele van elektronikai kapcsolásokkal és szakszövegekkel és én ehhez nem értek. Viszont szeretem kipróbálni, amiket írnak (mármint amit ki tudok silabizálni.
Olvastam, hogy egy srác a benzin mellé esővizet rakott és ez bevált neki. Én is belekezdtem a kísérletezgetésbe, és mondhatom, hogy nagyon jó tapasztalataim vannak! Nem tudom meddig volt a robogóm tankja, talán a feléig, de annál több biztosan nem. Vettem tehát egy reális arányt és kiötlöttem, hogy 20 % vizet adok kezdetben a benzinhez.
Az eredmény nem várt volt, legalábbis számomra. A motor mintha "szárnyakat" kapott volna, lazán mentem vele az addigi max. sebességgel. Érezhetően javult a gyorsulása is. Van olyan, hogy egy nagyobb dombon csak szenved szegény, de most próbáltam egy 30 fokos dombon álló helyzetből indulni, és abszolút semmi erőltetést nem éreztem a motorban. Sajnos el kezdett zuhogni az eső, és abba kellett hagynom a robogózást, amíg el nem állt.
Mindenképpen tovább fogok próbálkozni, de most már inkább kiszedem a benzint a tankból, mert ha rossz arányt lövök be, akkor bizony elveszik 3 liter benzinem.
2. Kísérlet
Ma is voltam pár körre a vizes-benzines üzemanyaggal hajtott motorommal. Írok konkrétabb dolgokat, mint tegnap, az első kísérletnél. Sajnos fényképezőt nem tudtam szerezni, de ígérem küldök képet, ha lesz egy a közelemben.
Maga a motor egy Yamaha Neo's kistestű robogó, átlagosan (sajna) 6 litert eszik százon, szóval nem csoda, ha le akarok faragni ebből.
Azzal kezdtem a mai tesztelést, hogy kivettem az összes benzint a gépből (megmértem, és mint tegnap is mondtam, majdnem feléig volt a tank, összesen 2,5 liter benzin volt benne) és elindítottam a motort, hogy fogyjon el minden benzin belőle. Egy 100 ml-es vegyszeres csőben - amiben a permetszert szokták mérni - készítettem el az egyes keverékeket. Először kezdtem a tegnap sikeresnek ítélt 20 % víz - 80 % benzin aránnyal.
Természetesen ma sem történt változás, a moci elindult, el is füstöltem belőle az 1dl-t. Kopogott a tank az ürességtől, úgyhogy gondoltam, közelítsük az arányokat, ha ilyen jól megy. Következett a 30 % víz - 70 % benzin arány. A motor elindult, semmi különös hangot nem adott. Elindultam vele tehát, és tapasztalatom szerint - bár nem vagyok szakértő - ismét mintha javult volna a menetteljesítmény. Sajnos profi eszközeim nincsenek, de ahogy tudok szerezni valamit, megmérem az adatokat.
Eleve nem működik a motoron a km óra és az üzemanyag kijelző. Néha hajlandó kiírni a sebességet, így onnan tudom, hogy mennyi is az annyi. Kiürült ismét az 1 deci... Emeltem ismét a víz mennyiségét. Az új arány 40 % víz - 60 % benzin lett. Itt már a tesztelést kihúztam, nehogy valami baki legyen és csak kis mennyiség esetén működjön a dolog (esetleg nem is működik az elmélet). Töltöttem bele 1 liternyi benzin-víz keveréket. A motor ismét tökéletesen indult, és le is utaztam vele a következő faluig, ami 12 km. Természetesen vissza is jöttem. Egy valamit figyeltem meg: a motor teljesítménye egyértelműen javult. Másra nem tudok hivatkozni, mint a sebesség. Az eddigi elérhető maximum 75 km/óra volt. Az új keverékkel ugyanazon a távon, ahol szoktam tesztelni a maxot, 85 km/óra sebességet értem el. Valami gáz is volt a motorral egy ideig, mert a váltó recsegett egyet, de végül is vissza tudott váltani, így sikeresen hazaértem.
A mai napi kísérleteket egyenlőre be is fejezem ezzel, viszont még lenne pár dolog, amit mindenképpen ellenőrizni kell: milyen a hatásfok esővíz esetén (amit én használtam) és sima csapvíz esetén, korrózió elleni védelem, továbbá melyik a legoptimálisabb arány.
Mindenképpen tovább fogok kísérletezni, mivel nagyon jók a tapasztalataim. Nemcsak hogy kevesebbet kell tankolnom, de még a környezetet is meg tudom óvni.
Még egy dolog! Gondolom eszedbe jutott már neked is, hogy a víz és a benzin különböző fajsúlya miatt kettéválik a két anyag és lehet, hogy csak a benzint kapta meg a motor. Ezen én is gondolkodtam, de több dolog is cáfolja ezt:
1. Folyamatosan göröngyös úton mentem (a folyamatosat szó szerint értem, mivel nem tudnék neked mutatni 10 m utat itt, ami nem tartalmaz legalább egy lyukat), így a keveredés állandó volt.
2. A robogóm tankjából alulról folyik lefele a benzin a motorba, így, mivel a benzin könnyebb, mint a víz (legjobb tudomásom szerint), ezért nyílván volt keveredés, hiszen anélkül - sima vízzel - nem indult volna a motor.
Kíváncsi lennék, hogy más járműveken milyen hatással van a víz a teljesítményre, és hogy egyáltalán működik-e a dolog, mint nekem. A korróziót mindenképp kezelni kell, mivel tartósan ez így nem fog működni. Számításaim szerint, ha nem emelem tovább a víz mennyiségét, akkor is havonta legalább 10 000 Ft-ot spórolnék, ami azért elég jelentős.
Mára ennyit: Szabó Gaben"
eddig tartott az idézet... namármost... mindannyian ismerjük a mai modern vízbefecskendőzős autókat a jobb teljesítmény és kevesebb fogyasztás reményében... de itt injektoros befecskendezésröl van szó, amit mindenfajta precíz számítás alapján jutattják a megfelelő "keveréket" a benzinhez... sőt általában nem is keveréket, hanem vízgőzt... a másik elv, hogy a vízbontásból nyert hidrogént vezetik a hengerbe, de ezt most hagyjuk...
a napban is hasonló reakciók lépnek fel, a hidrogén atomok pozitív töltései taszítják egymást, de magas (nagyon magas) hőmérsékleten mégis "összeolvadnak", amiböl helium lesz hatalmas hő kiséretében, és a mókuskerék beindul... :)))
szobahőmérsékleten is létre lehet hozni ezt a folyamatot, csak nagy nyomáson (ami lehetne a henger nyomása is, meg a hőmérséklet is magasabb, ezt a kémia hidegfúziónak hívja... és eszméletlen energiák szabadulnak fel...
nem vagyok okostojás, sem kémikus, de a dolog nagyon felkeltette a kiváncsiságomat, már amiatt is, hogy kicsit utánaolvastam a dolgoknak, és elég sok leírás van ezzel kapcsolatban... :)))
youtube-> water into fuel, water engine stb...
esetünkben, mivel befecskendezésröl szó sem lehet :))), azt kellene elérni, hogy a víz elegyet képezzen a benzinnel, hogy ne tudjon kicsapódni a karbiban...
pofon egyszerű dolgot olvastam, példa a mosás volt... :) a víz nem elegyedik a kosszal, ezért kell a szappan... a víz feloldja a szappant, ami aztán megköti a koszt... lásd tiszta ruha... :)))
az alkohol a megoldás a szappan szerepére... pl. denaturált szesz... a szesz oldódik a vízben, ami aztán keveredhetne a benzinnel...
bocs, ha hülyeségeket írtam, és ezzel raboltam az időtöket, de jövő héten kezdem a kísérleteket egyenlőre flakonokban... :))) majd meglátjuk...
esetleg vélemény valakinek?... |