hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 29. péntek 
Taksony

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2008-03-06 11:24:28

Jelszavam: Ne keressünk hibát ahol biztosan nincs, inkább gondolkodjuk mi lehet a hibás!

Logikus hibakeresés:
1. Hibajelenség: elment minden villany egyik pillanatról a másikra, biztosíték nincs kiégve

2. hiba végiggondolása mi okozhatja ezt a jelenséget: biztosíték csak zárlatkor megy ki, tehát zárlat nincs, kizárásos alapon valahol megakad az áram.

A villany termelés biztosan nem okozhat ilyet, mert ha elmegy a töltés akkor az akkuból még mindig jönne a villany, tehát feszab, diódahíd, generátor most biztosan nem játszik.

Tehát mi játszik akkor?
Akku, gyújtáskapcsoló és a köztük lévő vezetékek.
Ha bármi más hibásodna meg, akkor nem az összes villany megy el, csak nincs világítás, nincs gyújtás, nincs index, duda, stb.

Tehát mi lehet a gond?
1. Akku nem ad le feszültséget
2. Az akkutól egészen a gyújtáskapcsolóig vezető fő vezeték van valahol megszakadva, jellemzően valamelyik saru nem érintkezik. Esetleg a testelés nem érintkezik az akkunál ami ugye része az áramkörnek, akkor is ha nem vezetékről van szó hanem a fém vázról.
3. gyújtáskapcsoló hibásodott meg és nem kapcsol.

Minden más hiba kizárt, abban az esetben ha helyesen írtad le a hibajelenségeket.
Az ilyen távgyógyítással egyébként az a baj, hogy sokszor nem vesztek észre fontos hiba jelenségeket amit egy hozzáértő reflexből észrevesz.

hogyan derül ki mi a rosz a három közűl?
1. Akku: megmérem a feszültéségt, de ha nincs műszer rányomok egy index izzót. Ha világít akkor az akku jó, ha halványan vagy sehogy akkor rossz/lemerült, ezért nincs villanyod, probáld meg feltölteni, ha nem lehet akkor rossz.
2.vezeték: DMM-en van szakadásvizsgákó, csipogtató. akkusaru + és a gyújtáskapcsolon, akku felöl jövő vezetéken nézem hogy sípol e. Ha sípol akkor jó, ha nem akkor megkeresem hol szakadt meg.
Ugyan ezt megnézem az akku- és a motor fém váza között.
3. gyújtáskapcsoló: rákapcsolom a gyújtást, és az bejövő zsinor saruja és a gyujtótrafó felé vezető saru között sípolnia kell a műszernek.

szakadás vizsgáló helyett egy sorba kapcsolt akku/elem+izzó is megteszi (hivatalos nevén próbalámpa).

Jó keresgélést!
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu