hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 29. péntek 
Taksony

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Atilla - 2008-02-28 13:48:25

Ne csiszold meg, az hosszú távon tuti tönkre vágja! Egy kis sérülés pár ezer km múlva kész árokká mélyül!
Meg a 3 fázisnál ne is méregess voltokat, mert az nem mond semmit.
Ha minden össze van kötve és jár a gép mérj rá az akku 2 sarkára. Ha ott kevés a fesz., akkor mérj rá a gerjesztőszálra. Ha ott sincs zeusz, akkor fesszabályzó a ludas.
(Durva de egyszerű módszer, hogy lehúzod a gerjesztőszálat és az akkuról egy + szálat rövid időre hozzáérintesz a generátor gerjesztéséhez miközben mérsz. Ha ekkor tölteni kezd mint őrült, akkor a feszültségszabályozó szart be.)
Ha viszont gerjesztés van, akkor ellenállást mérj a generátoron a 3 fázis között, illetve a 3 fázis és a test között.
Ha a megadott értéktől eltér az ellenállás bármely 2 fázis között, vagy a testre nem végtelen, akkor az állórész hulla.
Forgórésznél a csúszógyűrűk/ test között mérj ellenállást. (Vigyázz a csúszógyűrűket meg ne sértsd!)
Ha az álló/forgórész is jó, akkor a diódák is szarakodhatnak, de azokat elég bonyolult kimérni. Először is ugye szét kell forrasztani a hidat, és egyenként mérni. És persze nem árt egy olyan műszer amit a nyitóáramhoz lehet állítani. (Vagyis, ha mindent kizártál, csak a dioda maradt, akkor azt inkább egyben cseréld.)

Üdv Attila
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu