hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 29. péntek 
Taksony

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


mihu86 - 2008-01-14 20:14:08

Van ott program, de én azt inkább hanyagolnám... Az a baj az összes egyszerű kiputervező programmal, hogy mindegyikhez kell tapasztalat. Nem kevés, sok. Találomra nem igazán lehet jó csövet építeni. Ami már jónak nevezhető tervezőprogram, az a TSR, viszont ennek csak a kiputervező része 250$. Ezek után 2 út marad, az egyik a szimulátor (elérhetőbb: MOTA, jobb: Engmod2t), persze ezzel is kell tapasztalatot szerezni. A másik út a hosszú évek alapján megszerzett tapasztalat + gyári motorok 5leteinek elemzése. Utóbbira példa H. Peti, aki Matusik Andi gyorsulós MZ-jét (korábban Apriliáját) tuningolja. Ő gyorsan kiszámol egy kb. jó csövet, majd a tapasztalatok alapján változtat rajta, természetesen elég jól érzi, hogy mit és merre kell módosítani.
Nekem több, mint másfél éve megvan a MOTA, tehát nem vagyok már kezdő a kezelésében. Ha lesz időm, kikísérletezek egy jó csövet széria 250/251-es ETZ-re (komplett tuningtervem már van, ami meg is lett valósítva egész jó eredménnyel, ez viszont kényelmes közlekedésre nem az igazi, mert 3500-4000 körül nincs ereje. Alatta elfogadható, 4500-tól meg tép kb. 7000-ig, valamivel 30Le felett lehet, könnyű pilótájú RS125-tel együtt gyorsul 120-ig). Amúgy még számomra is meglepő, de a 250-es ETZ totál egyszerűnek látszó gyári csöve meglepően jól dolgozik gyári motoron, szóval széria hengerhez nem lesz könnyű sokkal jobbat csinálni, legalábbis anélkül, hogy alul-középen ne vesztene egy kis teljesítményt, lényegében lehetetlen. Ill. elég hosszú lesz a cucc, tompító vagy túllóg a motoron, vagy könyököt kell krosszosan megcsavarni, vagy tompítót robogósan visszahajtani. Ráadásul elvileg szabálytalan az ilyen kipu (gyakorlatilag haveromnak még nem szóltak érte, mondjuk volt, hogy leszakadt a tompító, akkor valszeg nem hagyták volna szó nélkül :D, kicsit brutális úgy a hangja, sajna "rendesen" se túl halk).
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu