hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 29. péntek 
Taksony

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Rudolph B - 2007-11-12 18:19:05

A volt NSZK-ba valóban 17 LE-s ETZ-ket szállítottak, ilyet rendeltek.Náluk a lóerőskálát, ami a biztosítás alapja volt, 10, 17, 27, 50 és 50 felett határozták meg.Pl. a 21 lovas ETZ durván kétszer annyiba került volna, mint 17 LE-vel.Eredeti, 21 Lóerőt egyedi vizsgáztatással (drágán) lehetett forgalomba helyezni.Ez, persze, minden más motorra is vonatkozik, ezért voltak a német piacon a gyáritól eltérő, a biztosításhoz igazodó teljesítmények.Az XT vagy az SR 500-as pl. kapható volt 27 és 34 LE varikban, de az erősebb senkinek sem kellett, akkor inkább olyat vett, ami közelíti az 50 lóerőt.
Annyi bizonyos, hogy az ETZ 250-et, a gyártó szerint (Steiner-könyv, itt a szakirodalomban) csak a kipufogó nagyobb ellenállásával fojtották (kérem, ne ly-al!), persze, ehhez igazodó fúvókázással esetleg.A 251-nél mit csináltak, nem tudom, de alig hiszem, hogy valami komolyat és drágát, erre a gyárnak nem lett volna pénze, tudjuk, milyen körülmények között dolgoztak.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu