hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 29. péntek 
Taksony

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Rudolph B - 2007-10-19 18:07:58

Oldalkocsis mocihoz a legjobb lenne egy nagyobb henger, pl. az emlegetett 300 ccm, vagy ahhoz közeli.A teljesítmény nem annyira érdekes oldalasnál, de a nyomaték igen.
Van egy egyszerű dolog ebben a fogyasztás kérdésben.Ha megnézünk pl. egy autós példát, előfordul, hogy egy modell sokféle méretű motorral készül.A Peugeot 205-ben volt 950, 1124, 1360 ccm motor (a dízel most nem téma).Ehhez 45, 50, 57, 60 és 80 LE teljesítmény járult.Az egészben az a legérdekesebb, hogy köztudottan az 1360-as, 60 LE-s motorral szerelt autó fogyasztotta a legkevesebet.Ennek az (is)az oka, hogy a 45 lovas kis motornál a teljesítménysúly arány igen rossz értékre jön ki, a 80 lovas GT pedig pazarló.Ha a motor könnyedén csinálja, amit csinálnia kell, akkor nem is fogyaszt sokat, de ha szenved, mert pl. 1 LE 24-30 kg tömeget mozgat (Fiat 126 P), akkor bizony sok lesz a fogyasztás, akármennyire is kicsi a motor.Én egy oldalkocsisnál is így számolnék.
Ezért van értelme az űrtartalom növelésének, nemcsak oldalkocsinál, hanem általában is.Közismert pl., hogy egy nagyon "kihegyezett" 2T nagyon sokat fogyaszt, de ez normális dolog.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu