hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. január 31. péntek 
Marcella

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Rudolph B - 2007-09-19 22:08:48

Nagyon valószínű, hogy a 4 gyűrűs MZ dugó "maszek" találmány és gyártmány.Értelme nem sok van ugyan, legfeljebb akkor, ha döntően teljes terheléssel de kb. 2000 fodulaton menne csak.
Valójában az van, hogy a motort méretezik (csatornázzák) egy bizonyos fordulatszám-tartományra és ehhez képest döntik el, hány és milyen gyűrű kell.A fő probléma, hogy a gyűrű minél magasabb, elvileg annál lassabban kopik el, de a tömege nagy.Ez ott számít, amikor a gyűrű eléri azt a fordulatot ahol bejön a "lebegés" (ring flatter), itt összeomlik a tömítőképesség, csökken a teljesítmány.Ezért megfelelő fordulatra megfelelő számú és magasságú (tömegű) gyűrűt terveznek, ha így egyszerűen meg lehet ezt fogalmazni.
A kis crossok 8-9 ezernél kezdenek húzni, átlagosan véve közepes (50-60 mm)dugón ilyen esetben nincs értelme két gyűrűnek sem, mert a résveszteségek kisebb fordulaton jelentősek, nagy fordulaton "nincs idő" hogy átfollyon a gáz a gyűrű mellett.A probléma azért marad részben, mert a dugón keletkező hő 70-80 %-át a felső (vagy egyetlen) gyűrű viszi át a hengerfalra.Ezt mindenképpen el kell viselnie az egyetlen gyűrűnek, úgy is méretezik.A versenymocikon gyakran az egyetlen gyűrű 0,6-0,8 mm vastag, de jól működik, persze, elképzelhetően jó anyagból és tecnológiával készítve.
Az MZ RE II is egy gyűrűvel készült ('60-as évek eleje), mert fékpadi méréseken rájöttek, hogy 6000 fordulat alatt segít csak valamelyest tömíteni a második gyűrű, viszont a motor 8000 felett kezdett élni, olyanra is áttételezték, persze.
Használtam már pl. cseh 1,5 mm-es gyűrűket (kettőt) ETZ-re. semmilyen termikus probléma mem volt.A dugó Berta volt, csak a gyűrűhornyokból kettőt esztergáltak bele a három helyett.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu