Keri - 2007-09-05 16:05:13
Bocs hogy kis szünetet hagytam a tesztleírásban, de a kísérlet jelen pillanatban is folyik.
Nos, ahogy itt felvilágosítottak elemi matematikából valójában megéri járni etanollal, főleg azért mert ha tudunk desztillálni akkor nem kell Ukrajnából csempészni olcsó pálinkát :)
De a lényeg. Kicseréltem a 115ös fúvókát 135-re. Ha nem is 30%-al nagyobb, de ez volt a legnagyobb fúvóka a készletemben.
A motor elsőre indult, kevés szivatóval, majd indulás után (ahogy azt benzinnel megszoktam) vissza is lehetett nyomni a szivatót és alacsony, de stabil alapjáraton pöfögött a motor.
Fontos, hogy más beállításhoz nem nyúltam és ez a fúvóka csere elsőre is visszaállított a benzines működésnél megszokottakat, tehát jónak lehet mondani.
Ez után csak a tisztesség kedviért beállítottam a melléklevegőt pontosan. Ettől kiválló gázreakciói és megfelelő lepörgése lett a gépnek.(ez már a benzin mellet is esedékes volt) A céges parkolóban végsebességet nem teszteltem, de a tapasztalatom szerint ez a motor már így rendben lesz, legfeljebb a teljes terhelésnél szükséges némi finomhangolás. (súbertű felhúzás, nálam pedig reszelés :D
Emeltem még egy kicsit az alapjáraton, mert rajtolásnál így gyorsabban lehet indulni és a töltéslámpa sem világít, az 1100-as (műszer szerint) alapjáraton.
A kipufogó gáz szaga enyhén csípős a keletkező szénsavtól, (kb mint a gázüzemü autók, de itt egy pici etanolos buké is van) de teljesen tiszta és füstmentes. Ez persze a használt szintetikus olajnak is köszönhető ami csak diszkréten érződik, enyhe égett olaj szagként. Összességében azt mondanám olyan szaga van mint a spéci repülőgép model motoroknak, csak kevesebb füsttel.
Amit tapasztaltam még. Az üzemanyag enyhén opálos lett, de az olaj még benne van mert nagyon erős kék szinezete van, és ha nem lenne akkor már besült volna a motor. Ezt én a nedves időnek és a hidegnek tudom be, ugye az QUZO nevü görög szeszesital is erről az opálos szinéről híres, amit a víz és ánizsolaj tartalmának köszönhet.
Másik amit érdemes tudni, hogy 125-ről lett a motorom felfurva 150ccm-re,
karburátor egy 125-ös ETZ karbi (ami nem különbözik lényegében a TSétől, csak az alapjárati csavarban, a súbertű pedig egyedi reszelés eredménye, mert elégedettlen voltam az eredeti karakterisztikájával. Ezért a súber nem is állítható mert ez a karakterisztika csak ebben a pozícióban jön össze.
Ami még az E85-höz kapcsolódik. Ugye az alkohol állítólag agreszív anyag és roncsolja a gumi tömítéseket. Ezért ezt az oldalát is átgondoltam mielött a motoromba etanolt raktam. A benzincső az sima átlátszó PE cső. Ez birja a benzint és az alkoholt is, bár fél év alatt kőkemény lesz, ha nem piszkáljuk akkor nincs vele annyi gond mint a gumicsövekkel, ha meg bontani kell akkor új cső kell rá. (60huf/méter)
A következő gumi alkatrész az üzemanyag útjában a benzincsap tömítő gumi. Ezt egy spéci vegyszerálló gumilapból vágtam ki, mert elegem volt hogy a bolti tömítés nem bírja a benzint. Ez most mindent bír így az alkoholt is.
A benzincsap holander alatt is gumi van gyárilag, nálam ezt most teflonszallag tömíti, ami szintén vegyszerálló. A szimeringeket én raktam bele, ezek nem kifejezetten gumi alkatrészek hanem valamilye olaj és vegyszer álló műanyag, ezek is biztosan bírják az alkoholt.
Eddig 25km-ert mentem (szivatós korrekcióval) Most hogy átcseréltem a fúvókát hazafelé megint megyek 25-öt és majd otthonról írom ha történik bármi, illetve otthon kiszedem a gyertyát és megnézem milyen színüre égett. Gázos autóknál általában fehérre szokott égni, ezért gondolom, hogy itt is nagyon világos barna lesz ha (az olajtól)
100km után pedig rátankolok és megnézem menyit fogyaszt így a motor.
Ami öttletem van még, hogy a gyertyát még alacsonyabb hőértékre lehet cserélni, mert az alkohol alacsonyabb hőmérsékelten ég. Ez jobb gyújtást eredményez, mivel jobban belóg az égéstérbe.
Ezen felül az előgyújtást is megpróbálom majd nagyobbra venni, mert az alkohol, ha jól tudom jóval nehezebben detonál, főleg a nagy hőelvonó képességének köszönhetően.
|