hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. január 19. vasárnap 
Sára, Marió

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2007-09-05 11:53:41

Későn értem haza a kocsival, de mindenképpen ki akartam próbálni mégis milyen erősi ital is az alkohol :D
Először is bemelegítettem benzinnel a motort, mert az alkohol hideg indítási tulajdonságai gyengébbek és esős időben hajlamos vizesedni a karburátorom ami tovább nehezíti az indítást. Elővigyázatosságból keverési próbát csináltam egy literes flaskában a 2T olajjal, de mivel szépen keveredett, és nem keletkezett csapadék, zavarosság vagy ülepedés, beletöltöttem a tankba. A motoromban kb 1 liter benzin lehetett és (egyszer élünk felkiáltással) csurig töltöttem e85-el.
Motor gond nélkül indult. Nem mutatott semmi eltérést a viselkedése a benzintől...aztán amikor elértem az első sarokig hirtelen elkezdte produkálni a szegény benzin/levegő keverék összes tünetét a motor. Eszembe jutott, hogy a karbiban lévő benzin pont ekkora távolságra elegendő :D
A sovány keverékes üzem ellenére a motor ral lehetett menni, egy kis szivatós kompenzálással pedig kezelhető maradt a gép.

Ugye az etanolból 30%al több kell a jó keverékhez, ezért a karbiban főfúvókát kellene cserélni nagyobbra, de a kései és esős idő miatt ezt nem tettem meg.

Másnap motorral akartam dolgozni menni a dugók miatt, de kétséges volt a hideg, szegény keverékes, etanolal való indítás, ezért ébredés után először kipróbálta hogy indul. MEglepetésemre sokkal könyebben indult mint benzinnel. Első rugásra a főtengely előzetes átforgatása nélkül már járt is a motor.

Beöltöztem, indultam. A szivatóval kompenzálni kellet a szegény keveréket. Alacsony terheléseknél 1/3 szivató állás, csutkagázas gyorsításnál pedig teljesen rá kellet húzni a szivatót. Persze nem éppen optimális porlasztás, de teljesen jól lehetett közlekedni ezzel a módszerrel.
Amit észrevettem, hogy sokkal könyebben eléri a 90-et a motor és utána még viszonylag könnyen eléri a 100-t (6000-es fordulaton) Benzinnel már a 90 is nehézkes volt a motornak a 16os lánckerék miatt.

Folyt.Köv.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu