hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 29. péntek 
Taksony

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Atilla - 2007-08-17 15:29:12

Hát azt hiszem, most szólok hozzá utoljára, mert nem igazán érdekes a téma.

Utoljára leírom leegyszerűsítve:
1, A rezgőnyelv úgy kapcsol, hogy rezeg. Vagyis kapcsol! Ráadja a teljes gerjesztést, majd leveszi, majd átküldi egy ellenálláson. Egy elektromágnes húzza a rezgőnyelvet, ha leesik a feszültség, összeomlik a mágneses tér, a rezgőnyelv fixen odcuppan az érintkezőhöz, az elcuppanás sebessége, meg nem 1/100s lesz! (És még ívet is húz, ami tovább lassítja a leszabályozást!)

2, Ha azonos a teljesítmény, de a feszültség emelkedik, akkor az áramerősség csökken. (És fordítva)

3 A szövegkörnyezetből kitűnik, hogy a terheletlen generátor alatt, azt értem, hogy nincs rákötve semmi terhelés. (Vagy csak kis terhelés van rákötve.) A többit elhanyagolhatjuk.

Na szóval:
Ha leesik a feszültség, az a bizonyos rezgőnyelv nem rezeg, hanem fixen rákattan az érintkezőre, és a max gerjesztést tolja a generátornak. Ami az előző példában 1V, mert oda esett le a feszültség. Akksi nincs, a gerjesztés is 1V, Mint írtam a feszültségszabályzó 1V-nál nem rezeg, fixen odaragad!
A generátor iszonyat túlterhelve összeszedi magát. (Minden túlterhelve, mert állításod ellenére 1V és 49W, az bizony 49A) De idővel a feszültség felszalad, ettől (Mivel nincs puffer) a gerjesztés is felszalad, amitől a feszültség meg még jobban felszalad... és így tovább. Ennyi, elérjük az ideális feszültséget, a fesszabályzóban elkezd kialakulni a mágneses tér, amitől a fesszabályzó kapcsolna, de akkora már olyan sebességgel szalad fel a feszültség, hogy a kapcsolásig messze túllépi a normálist.
És persze utána még lengése is van a dolgoknak, amivel most ne foglalkozzunk.
Ettől sem egy fix ellenállás, és egyik más részegység sem óv meg, amit itt még nem említettünk!

Hát lebutítva valahogy így történik.
Na és itt lezártam a témát, mert már nekem is unalmas, nem még másnak, tisztára agyonnyomjuk vele a fórumot!

Tanulság: mindenki tegyen azt a MZ-vel amit akar, én majd inkább akkumulátorral használom!

Akinek beindul akku nélkül az ügyes (Vagy rövidtávfutó...), akinek pedig az elektronika is bírja a járatást az a legügyesebb! :-)
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu