hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 29. péntek 
Taksony

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


feri2360 - 2007-08-17 14:22:38

Ezt írod: „egyszerűbb, ha elhiszed nekem”. Ez nálam nem működik, látni akarom a mérési eredményeket. Ezt írod: „És terheletlenül a generátor felfutása is sokkal gyorsabb mint amit a fesszabályzó követni tud.” A valóságban a generátor mindig kap terhelést. Itt van rögtön a gerjesztőkör. A forgórész ellenállása a Haynes Manual szerint 4,3 Ohm, tehát ha 12-14V-ot megkapná, 2,8-3,2A áram folyna át rajta. Persze a fesszab miatt ez fordulaton nem folyik át, de a fesszabban van egy ellenállás arra a célra, hogy ha épp nem a gerjesztőkörön, akkor azon keresztül menjen az áram, hogy ne „rángassa” annyira az áramfelvételt. Tehát az ETZ-ben a generátoron mindig van terhelés. Másik kérdés a magas feszültségek kialakulásának sebessége. A fesszab rezgőnyelves kivitelű, tehát az érintkező folyamatosan rezeg a gerjesztőkör és a terhelőellenállás között. Tehát a fesszab nem (ki/be)kapcsol, hanem négyszögfeszültséget ad a gerjesztőtekercsre, a gerjesztőáramot ennek kitöltési tényezőjével változtatja. Ennek frekvenciája kb. 100 Hz. A fesszab elvi reakcióideje a rezgés periódusideje, azaz kb. 1/100 mp. Ez elegendő, hiszen, mint láttuk a generátor terhelve van, ez a generátor erős induktiív jellege miatt korlátozza a feszültség túl gyors felfutását. Ezt írod: „28W(gyújtás)+21W(Féklámpa)az ekkor pont 49A”. Helyesen: 28W+21W=49W, Ez 12V-on 4,1A, 14V-on 3,5A, tehát NEM 49A. Ezt írod: „De ez az egyik baj, a nagyobb az, hogy a minimumok pedig 0V környékén vannak.”. Ez magyarázd meg, a 0V miért káros a diódákra. Ezt írod: „Na mindegy, ha nekem nem hiszel, ki lehet próbálni!”. Igen, ki akarom próbálni.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu