hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 29. péntek 
Taksony

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Atilla - 2007-08-17 13:02:58

Írtam:"egy potméterrel adagolható a gerjesztés"
Persze a padot azonos fordulaton pörgeted, a generátort indításkor is szigorúan le kell terhelni, a padot felpörgeted, és a potméterrel feltekered a gerjesztést, hogy normálisan töltsön, közben nézed mekkora a gerjesztés, a terhelés, mit tölt stb stb.
A pad egyébként lényegtelen, azonos fordulaton forgatja a generátort, más dolga nincs!
(Ami egyébként nem is olyan egyszerű, mert egy leterhelt generátort nagyon nehéz megpörgetni, kis terheléssel meg szinte semmi.)
Mint írtam a pad egy hulladék 10 éve áll, és régen is egy kisipari szar volt, és nem is biztos, hogy még működik!
Van egy böszme kb 4 KW-os villanymotor rajta, egy rögzítő a generátornak/dinamónak, és ennyi az egész. Gumi teteje van, hogy ne legyen balhé. Egyébként egy sima vas asztal. Amúgy ékszíjjal hajtja rajta a generátort, vagyis a MZ-hez nem jó!
De nem a pad a lényeg, az csak hajt, itt a műszeren múlik minden!
Mivel ugye háza nincs, a generátor a MZ-ben marad, csak úgy lehet kimérni.
Nekiállhatunk, de egyszerűbb, ha elhiszed nekem, a műszer elektronikus, és sokkal gyorsab a mintavételezése mint a mechanikus feszültségszabályozó kapcsolása! És terheletlenül a generátor felfutása is sokkal gyorsabb mint amit a fesszabályzó követni tud. A csúcsok még pusztán a fordulatszám változás/gyújtás áramfelvétel miatt magasabbak mint gondolnád! De ez az egyik baj, a nagyobb az, hogy a minimumok pedig 0V környékén vannak.
Dióda pedig a MZ-ben is van,az erre nagyon érzékeny, így az az elző amit tönkretesz!
Csináljunk egy nem tankönyves példát! A gyújtás áramfelvétele legyen az egyszerűség kedvéért 28W.
A feszültség ugyancsak az egyszerűség kedvéért legyen 14V. Vagyis áramerősség 2A (Ez Kb reális is)
Ráfékezel, puffer nincs, a feszültség a szabályozó kapcsolásáig egy pillanatra mondjuk 1V-ra esik. (Hidd el megteszi!)
28W(gyújtás)+21W(Féklámpa)az ekkor pont 49A. Na ezt a nyakast kapják a diodák!
Majd megjön a csúcs, akkor meg áramerősség sehol, de a túlfeszültségtől kapják a következő nyakast!
Mindezt valojában nem csak, ha be/ki kapcsolsz valamit, hanem minden egyes nyamvadt feszültségszabályozó kapcsoláskor!
Ami, ha változik a fordulatszám, akkor elég sűrű dolog!
Na mindegy, ha nekem nem hiszel, ki lehet próbálni!
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu