hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 28. csütörtök 
Stefánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


levendel - 2007-07-18 00:38:42

zsakfos!
Egyelőre még ne szedd ki a dinamót, hanem próbáld meg megmérni a teljesítményét.

Előszöris fontos, hogy be legyen kötve a feltöltött, jól működő akksi a villanyos rendszerbe!
Ha ez megvan, lehúzod lent a dinamónál a töltőszálat (D+), aztán az így "üresen maradt" pozitív szénkefe és a lehúzott szál közé polaritáshelyesen ampermérőt kapcsolsz.
Ugyancsak a lehúzott szál és a test közé bekötsz egy feszültségmérőt. Ehhez ugye sajnos kell még egy darab PONTOS multiméter, vagy egyéb műszer.
Ezután lekötöd az állórésszel párhuzamosan kötött kis tekercset, (aminek az egyik végére jön ugye a gerjesztőszál, DF) majd egy dróttal összekötöd a gerjesztőtekercs (állórésztekercs) szabadon maradt kivezetését és a pozitív szénkefe kivezetését.
Ezután beindítod a motort és elkezded addig pörgetni, ameddig az áramerősség kb a dinamó elvi teljesítményéhez tartozó értéket fel nem veszi. Ennek kb. 10A körüli értéknek kell lennie 6v körül.
A feszültség jelentősen nem fog nőni az akksi miatt, így hozzávetőlegesen meg lehet állapítani a valós teljesítményt, illetve az egyes fordszámokhoz tartozó teljesítményt. Illetve egyáltalán a működőképességet.
A P=UxI képletet használd! :).

A névleges teljesítmény 60W, azt fejből nem tudom, milyen fordulattól kell ennek rendelkezésre állnia. Ez talán rajta van a dinamó állórészére szegecselt táblácskán.
A fesszabályzó pedig az áthidalás miatt nem játszik. Apropó fesszab: talán egészségesebb lenne, ha a mérés idejére visszatennéd a régit. Vagy élből akksira kötnéd a D+ -t egy dióda beiktatásával (illetve az ampermérőt).

:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu