hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 28. csütörtök 
Stefánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2007-07-08 16:55:48

Hát...jó volna tudni hogy működik az elektromos fesszab, ahoz hogy választ lehessen adni erre.
A mechanikus fesszabnál úgy volt, hogy alapból az akkuról ment a gerjesztő áram, aztán ha elrt a feszültség egy szintet az akkuról már nem kapta a gerjesztő áramot, de a dinamó saját maga által termelt feszültségről még igen, ezen az ellenáláson keresztül csökkentve. Ezzel csökkentették a feszültséget, de nem szüntették meg. Namost ha tovább növekedett a fordulat és a feszültség akkor pedig a mechanikus fesszab letestelte a gerjesztést ezzel viszont már teljesen megszüntették a kimeneti feszültséget. Ilyenkor kizárólag akkuról működik a motor egészen addíg amíg az akkufesz le nem csökken. Ja és van egy olyan kapcsoló még A fesszabban ami leválasztja a dinamót az akkuról ha nagyon alacsony a dinamó feszültsége.

Valószínüleg nem kell az ellenálás, mert elektrónikudan egyszerübb megoldani a precízebb kapcsolást, ezért nem kellenek ilyen többfokozatu eljárások, de ezt a fesszab leírásának tartalmaznia kellene...ja tudom a törvényes kötelezetséggel ellentétben nem szokásuk leírást adni :-(

Elektrónikus fesszabon a visszajelző lámpának és a testnek szokott külön csatija lenni, de ez utóbbit csak akkor kell bekötni ha az alaplapot nem tudod testelt helyre tenni.

Valaki írta, hogy állítás meg ilyesmi.
Mivel gyárilag pontosan kalibrálták és el sem fog állítódni, ezeket tilos allítani. A mechanikus esetén is csak azért kellet mert az a kopás, öregedés miatt képes volt változtatni a paramétereit akár hőmérsékletre is.

Egyébként meg 7,4V az a feszültség amire a gerjesztő áram lekapcsolását kalibrálni kell.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu