hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 28. csütörtök 
Stefánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2007-06-20 07:52:25

most akkor mit kérdeztél, hogy hány éves a kapitány? :D
Nem igazán értem hogy kapcsolodik a "hogyan pörgethetem szét a motoromat" kédésed a fogyasztás témához :)

Kis TSel én Debrecenbe jártam Pestről úgy hogy csutkát húztam és 6000-6300-on tartottam a fordulatot. 20valamenyi ezret mentem vele és sem a csapszeg, sem a hajtókar, sem a főtengely csapágy nem mutatott normális kopásnál roszabb eredményt. (persze a fogyasztás magasabb volt a TSre jellemző értéknél)
ETZ-nél a nagyobb tömegek miatt lehet hogy nem ilyen rózsás a helyzet (a kis TS híresen strapabíró darab) de ETZvel nincs ilyen tapasztalatom, mert versenyen nem igazán érdekel a tartós és kíméletes használat :D

Az viszont egészen biztos, hogy attól hogy nagyobbra fúrod, nem változik jelentősen a nyomatékgörbe, legfeljebb kicsit magasabb lesz, de a fordulatszámot nem nagyon befolyásolja, hiszen azt a levegő csatornák, kipufogó méretezése és a vezérlés befolyásolja leginkább.

Aztán az ETZ esetén a gyári nyomatékgörbe adatok, nem biztos hogy fedi a valóságot, tehát ha az ember ismeri a motorját akkor amúgy is érzésre használja a fordulatot.

A sok elmélkedésnek azonban sok az alja, gyakorlatilag ha gazdaságosan akarjátok használni a motort akkor azt kell tudni hogy (durva közelítéssel) anyi benzin folyik bele amenyire a gázkart húzod.
Tehát ha magas fokozatban húzod a csutkát és hörög a motor akkor is sokat fogyaszt, meg ha alacsony fokozatban szétpörgeted az agyát akkor is.
Lényegében tehát gyorsításnál csutka gázt kell húzni és úgy váltogatni felfele, hogy a nyomatéki és a teljesítménycsúcs között legyen a fordulatszám, ilyenkor sokat fogyaszt, de mivel így gyorsul a legjobban (adott benzinmenyiséggel) így lehet a gyorsítás időtartamát a leg rövidebre szorítani. Egyenletes haladásnál pedig olyan fokozatot kell találni ahol a leg kevésbe kell húzni a gázt az adott sebesség tartásához. A sebességet meg érdemes olyanra választani, hogy a nyomatéki fordulat közelében legyen a fordulat, ugyanis a motorok hátásfoka a nyomatéki fordulatszámon a legjobb (a kettő nem véletlenül esik egybe). Így lehet a leg kevesebb fogyasztást elérni.

Tehát 40el 5ben 2000es fordulaton nem érdemes gyötörni a gépet a kisebb fogyasztás reményében, hiszen ehez nagy gázkar állás tartozik, vissza kell kapcsolni, hogy magasabb fordulaton (3-4ezer) de kisebb gázkar állás mellet tudjál közlekedni.

Aztán a fogyasztást az előre látással is csökkentheted, mert amint látszik, a gyorsítás fogyasztja a legtöbbet, akárhogy gyorsítasz, tehát a gyorsítások számát kell minimalizálni, a forgalom ritmusának felvételével, a lámpa periódusok követésével, meg hogy nem kezdesz el eszetlenül gyorsítani, ha látod hogy amúgy sem tudsz messzire menni, mert a következő sarkon úgy is befordulsz.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu