Zapkorte - 2007-03-30 12:32:25
Két végletről beszélsz. Persze, lehet felrakni (bár a hegesztés elhúzza az anyagt, szóval inkább fémszórással), meg lehet perselyt esztergálni, vagy kopott furatot földörzsölni, de nem sufni körülmények között! A "felpöttyözött" csapágy sosem lessz centrikus, a maradék rozsdás vasból esztergált túlméretes tengely sem lessz feltátlenül túl tartós (és akkor még felületi finomságról, illesztési hézagról stb. nem is beszéltem), a fékbetét szegecselés után is sokszor elmaradt a fékbetét becsiszolása, mondván, hogy "majd összekopik", hát e helyett jól megégett az a kis felület, ami véletlenül érintkezett a dobbal, oszt csodálkoztak, hogy miért nincs fékhatás. Megesztergálták a féktárcsát, de elintézték egy simítókéssel (jó esetben!), azzal mit sem törődve, hogy a fékpofa nem surlódik, hanem forgácsolódik a spirál által, a kasztnit is úgy foltozzák ám, hogy ráraknak egy lemezt a rozsdalyukra, hat-hét ponttal rögzítik, és utána szegény fényező csóválja a fejét... majd meghúzza telikittel az egész elemet, hogy az 1mm-re kidudorodó foltot valahogy el tudja fedni, mert valaki sajnált öt percet arra, hogy kivágja a régi lemezt, és sajnált 15e Ft-t egy peremező fogóra, hogy benyomja a folt alatt a régit (ha már éliben nem hajlandó összehegeszteni) és sorolhatnám még! Ez az igazi gány! És hány ilyet láttam már! Szerencsétleneknek vagy a szaktudásuk hiányzott, vagy a technológiájuk nem volt meg, vagy nagy hirtelen kellett megoldani a dolgokat, mert másnap már menni kellett vele a gyárba dolgozni, nem tudom, de végül a legnagyobb jószándékkal elkövetett javítások is gányként végezték. Legalábbis nekem eddig 7 különböző gépjárművem közül egyikben nem találtam egy korrektül elvégzett korábbi javítást, csak csupa-csupa gányt, ócska, trehány, szakszerűtlen munkát. Pedig volt az előző tulajok közt BKV buszszerelő, mezőgépész is, akiknek azért hivatalból illő lett volna nem gányolni a saját kocsijukat...
Na ezért mondom, hogy magyarországon mindent dögróvásra tettek a gánymesterek, inkább legyen bontatlan és működésképtelen, mintsem működőképes, de gányolt, mert a gánymesterek után dolgozni a legutálatosabb: szétvágózott, beletört csavarok, lereszelt vagy össze-vissza hegesztgetett alkatrészek, csak a gond, a baj, a probléma, és akkor aztán már tényleg csak az új alkatrész segíthet. Ha csak annyi ezresem lenne, ahányszor én már menthetetlenül elgányolt cuccok pótlására fejest ugrottam a bontóba...
Na szóval ennyit a gányolásról. Akinek nem inge, ne vegye magára, de aki már vett ilyen gányolt gépet, azt hiszem, egyetért velem. |