hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 28. csütörtök 
Stefánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Zapkorte - 2007-03-30 12:32:25

Két végletről beszélsz. Persze, lehet felrakni (bár a hegesztés elhúzza az anyagt, szóval inkább fémszórással), meg lehet perselyt esztergálni, vagy kopott furatot földörzsölni, de nem sufni körülmények között! A "felpöttyözött" csapágy sosem lessz centrikus, a maradék rozsdás vasból esztergált túlméretes tengely sem lessz feltátlenül túl tartós (és akkor még felületi finomságról, illesztési hézagról stb. nem is beszéltem), a fékbetét szegecselés után is sokszor elmaradt a fékbetét becsiszolása, mondván, hogy "majd összekopik", hát e helyett jól megégett az a kis felület, ami véletlenül érintkezett a dobbal, oszt csodálkoztak, hogy miért nincs fékhatás. Megesztergálták a féktárcsát, de elintézték egy simítókéssel (jó esetben!), azzal mit sem törődve, hogy a fékpofa nem surlódik, hanem forgácsolódik a spirál által, a kasztnit is úgy foltozzák ám, hogy ráraknak egy lemezt a rozsdalyukra, hat-hét ponttal rögzítik, és utána szegény fényező csóválja a fejét... majd meghúzza telikittel az egész elemet, hogy az 1mm-re kidudorodó foltot valahogy el tudja fedni, mert valaki sajnált öt percet arra, hogy kivágja a régi lemezt, és sajnált 15e Ft-t egy peremező fogóra, hogy benyomja a folt alatt a régit (ha már éliben nem hajlandó összehegeszteni) és sorolhatnám még! Ez az igazi gány! És hány ilyet láttam már! Szerencsétleneknek vagy a szaktudásuk hiányzott, vagy a technológiájuk nem volt meg, vagy nagy hirtelen kellett megoldani a dolgokat, mert másnap már menni kellett vele a gyárba dolgozni, nem tudom, de végül a legnagyobb jószándékkal elkövetett javítások is gányként végezték. Legalábbis nekem eddig 7 különböző gépjárművem közül egyikben nem találtam egy korrektül elvégzett korábbi javítást, csak csupa-csupa gányt, ócska, trehány, szakszerűtlen munkát. Pedig volt az előző tulajok közt BKV buszszerelő, mezőgépész is, akiknek azért hivatalból illő lett volna nem gányolni a saját kocsijukat...
Na ezért mondom, hogy magyarországon mindent dögróvásra tettek a gánymesterek, inkább legyen bontatlan és működésképtelen, mintsem működőképes, de gányolt, mert a gánymesterek után dolgozni a legutálatosabb: szétvágózott, beletört csavarok, lereszelt vagy össze-vissza hegesztgetett alkatrészek, csak a gond, a baj, a probléma, és akkor aztán már tényleg csak az új alkatrész segíthet. Ha csak annyi ezresem lenne, ahányszor én már menthetetlenül elgányolt cuccok pótlására fejest ugrottam a bontóba...
Na szóval ennyit a gányolásról. Akinek nem inge, ne vegye magára, de aki már vett ilyen gányolt gépet, azt hiszem, egyetért velem.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu