Maximus - 2007-03-25 16:00:47
Hahó mindenki!
Mint új fórumozó, gondolom illik egy kicsit bemutatkoznom :-) Már régóta olvasom a fórumot, de eddig még nem volt időm írni (=lusta voltam :-) )
Magamról: 40 felé közelítek, két tizenéves gyermekkel + egy asszonnyal rendelkezem, a Velencei-tó mellett egy faluban lakom.
A motorokkal kb. 9-10 éves koromban kerültem először közeli kapcsolatba. Történetesen ez annyiból állt, hogy nyári szünetben a nagyanyáméknál a tyúkudvar végéből előástam fater 15 éve ott rohasztott tyúkszaros JAWA-05 ideal robogó-alkatrészeit. Na kb. itt kezdődött a vonzódásom a motorokhoz. Szünidő végére sikerült autodidakta módon összeraknom a mocit: ugyan nem volt működőképes, de remekül lehetett tologatni és berregni hozzá :-)
Egyébként az a motor, a váz a kerék, a blokk….teljesen szét volt rohadva. De nagyon. Öt év múlva megpróbáltam megcsinálni….esélytelen volt.
Aztán 12 éves koromban a következő szerelmem egy TS 125 volt, melyen keresztapám cipelt egy nyáron át. Az a fíling megérintett….azután csak motorozni akartam.
15 éves koromra összegyűjtöttem különböző sufnikból 3 működésképtelen Bervát, azokból raktunk össze egy haverral egy működőképest. Egy nyáron át működött. Aztán próbáltam még összerakni egy Panni robogót (nem volt meg hozzá minden burkolat) így hát nem jött össze.
Aztán első nyárimunkám eredményeképpen vettem egy Romet Kadet csodagépet------------------pfffffff---- ezt többet szereltem mint mentem vele! Minden baja volt. Volt vele egy balesetem is: Csatornáztak az utcában, én meg 40-el belezúgtam az 1,20 m mély gödörbe :-(
Következő egy ’66-os JAWA 350 volt. Mikor végre sikerült beindítani egyhavi szerelés után->uzsgyi fék nélkül, megy a motor, jajdejó!- ennek egy kutya vetett véget- ugyanis kiszaladt elém – én meg keresztülestem rajta. Elajándékoztam a roncsot :-(
Aztán egy TS 125!!! Ment-mendegélt, járogattam vele, de a töltés-problémát nem sikerült soha kijavítanom rajta. Eladtam 1 év után, krosszmotort építettek belőle!
Aztán egy ETZ 250 következett. Na erről nem szeretek beszélni, ugyanis 120-130-nál volt egy csúnya esetem. Megúsztam, de soha többet 60 felett…ekkor ezt mondtam.
Csodálkoztok, hogy ezek után csak kismotorok következnek?
Jawa 210 – csak láttátok volna egyedi műszerfallal, gyújtáskapcsolóval, Trophy-MZ indexekkel, akkumulátorral, féklámpával. Sokat dolgoztam vele. Vadi újan vettem, de csak 3 évig működött rendesen. Többször pereceltem vele.
Simson S51N – Egyszer versenyzés közben kisodródtam egy kanyarban, feltekeredtem egy fára – kulcscsonttörés :-(
6 év szünet….gondolkodás….és ettől kezdve nyugodt :-)))) vezető lettem.
Yamaha Jog Artistic Spec - eddigi legmegbízhatóbb motorom – ellopták.
Honda Pax - gyengének találtam, elcseréltem.
Honda Dio Af 28 – száz rejtett hibával adták el nekem, elcseréltem.
Jelenleg pedig két motorom van.
Van egy Honda Dio Af 35, melyet csak a faluban használok, + az asszony, + a nagylányom.
Éss........ nem bírtam a kísértéssel: idén vettem újra egy 1977-es TS150 gépet. Tavaly lett széthúzva, szimmeringezve, csapágyazva, felfúrva. Tirisztoros, egyedi gyújtása van, elektronikus egyedi fesz.szabályzó van benne (elektromérnök volt a gazdája). Fújva ugyan nem lett, de szerintem szép állapotban van, és nem utolsósorban eddig jól is szolgál.
Igazából csak munkába járásra szeretném használni (napi ~25 km) hogy meglegyen a mindennapi fíling :-))))
Amolyan úrvezető szeretnék lenni,: nem polírozgatni, simogatni, szerelgetni….hanem használni és élvezni. 20 évig szereltem mindenféle motorokat….már lusta vagyok.
Remélem azért, ha valami gond lesz vele (úgysem lesz :-) ) tudunk tapasztalatot cserélni.
Üdv mindenkinek. |