hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. január 18. szombat 
Piroska

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2007-03-18 19:17:12

Hogy nem menjünk messzire, pl. Futár Peti boltjában is lehet. Ha jól tudom lengyel gyármányok azok az egész sötét grafitszürke színű dugattyúk, amilyen gyártmányból a 75,45/75,95/76,45-ös 300-as sorozat. De mintha azt hallottam volna, hogy már a 250 ccm-es soroztaból is tud hozni. Amit pl. a 300-as sorozathoz adott gyűrűket, feketére eloxált gyűrűk, a felső szerelési oldal V-betűvel jelölve, az is nagyon jó minőség, én már vagy 4 tz-be raktam bele, nem egy közülők már 20ezer km körül jár.
Egy srác néhány hete feltett egy linket, ide az mz fórumra azt hiszem, szintén egy lengyel cég honlapjáról, akik simson,mz,etz és jawa blokkokhoz gyártanak alkatrészeket. Én ezekből a lengyel cuccokból láttam Petinél etz váltófogaskerekeket, szép megmunkálás jó acél, megtévesztően hasonlít a gyári ddr-re. Igaz hogy a 3-as kapcsolókereke majd 4000 Ft, a hubernél meg ugyanaz magyarban "csak" 1500, de azért széthúzni egy blokkot a 3-as miatt - főleg mikor már - nem kis szopás, aqrról nem is beszélve, hogy nagyon preízen kell ahhoz dolgozni, hogy a főtengely centírozása bennemaradjon a 2 százados tűrésben egy blokk összehúzás majd széthúzás után.
Szóval megint az olcsó a drága.

Én beszélgettem egyszer Petivel, és azt mondta, hogy azárt nála is (mint mindenhol) elég sok olyan srác vásárol, akinek a 6306 C3 főtengelycsapágyért még az 1200 Ft is sok (pláne hogy kettő kell belőle :), a dugattyúért is az 1500 Ft a maximum, amit nyögve-nyelve megadnak. Ráadásul ott van mellette a "szart árulunk jó drágán" 4Kbolt, ezért aztán nem csoda, hogyha bejön a vevő, akkor egyből a legolcsóbb cuccot ajánlja neki. Ha valaki vájtfülű, igényes állat - mint pl. én - akkor az majd úgyis kéri a drágábbat.

Na persze gazdaságossági szempontok is vannak, mert évi 2-3ezer km miatt, nem érdemes úgy megcsinálni a blokkot, hogy azt ne kelljen bontani 50-60 ezerig. Minek ? 4 év alatt jön össze benne 10ezer km, ezért aztán jó lesz a váltóba a magyar fogaskerék, meg a főtengelyre a legolcsóbb kínai csapágy, szimeringnek is mehet a 300 Ft-os "ződ" huber gépipari, sőt még a főtengelybe is jól lesz a yoko készlet 4999-ért.
Maximum legkésőbb 12-15ezer múlva generálozni kell, no de hol van az még ?

Én, aki a "leghúzósabb" évben 28ezret tettem az ETZ-be, de 20 fölött voltam évekig, nekem megérte bele a prox hajtókar, meg a FAG csapágy, meg a ddr váltó, meg az elring szimmering, meg a D.I.D. lánc (ki is bírt 40ezer km-t).

És mellesleg, ezért járt nagyon jól, aki megvette tavaly 135ezerért, ennyi pénzért vett magának garantált 40ezer km-nyi gondtalan motorozást. Dehát a piac diktálja az árakat, tavaly is most is.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu