hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 28. csütörtök 
Stefánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2007-03-18 17:09:57

Hát, a 250-es ETZ az elég alattomosan szorul meg. Egyet visít, jön a blokkból az a fura kerregés és 2-3 mp múlva már áll is a hátsó kerék, ha nem húzod azonnal a kuplungot.
Amíg olajfilmen fut a dugó, addig semmi gonf, de amig az olajfilm megszakad a paláston, a melegedési folyamat a surlódás miatt ugrásszerűen felgyorsul.
Persze előjelei vannak: elkezd csörögni az öngyulladástól, pillanatokra mintha erősebb lenne, levegősebb lesz az alapjárat, nehezebben esik vissza a fordulat, ha nagyon forró a blokk.
Tipikus megszorulás, amikor a szorosra fúrt motorral mész a városban, lámpától lámpáig gyorsulsz, terhelést kap a blokk, forró az egész, de dől bele a benzin minden gyorsításnál .
Aztán kiérsz a városból és ráállsz egy egyenletes utazóra félgázzal, és egy percen belül a brutális alubordás henger már rá is hűlt a dugattyúra, amit ráadásul már nem hűtenek a városi gázfröccsök.
Ugyanez a helyzet túramotorozásnál, amikor a nyélgázas tehelés (emelkedő) után jön egy kis lazítás, pl. egy lejtő is gázzal (kevés benzin) és nagy sebesséfggel (menetszél).
Én száz km után végigmentem a mátrán kétszeméllyel a 300-as ETZ-vel,Gyöngyöstől felfelé végig nyélgáz 5000-en, de amint egyenes lett az út, pláne ha lejtett, tempóból vissza és néha szivató hüvelykújjal ráhúz. Emelkedőn megin t nyélgáz, hagy dőljön bele a benzin.

El kell fogadni, hogy a kétüteműnél a dugattyú hűtésének jelentős részét a beáramló benzin adja. Ha ezt elveszed tőle, a mérnökök által kiszámolt hűtési egyensúly felborul. Amíg vissza nem áll (a hengerpaláston keresztül a dugattyú is visszahűl a hengerhez), addig csak az illesztési hézag menti meg a dugót a haláltól.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu