hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 28. csütörtök 
Stefánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2007-03-18 16:10:43

A kartergáznak 4 ütem esetében, ha jól tudom, akkor a forgattyúsházban keletkező nyomást nevezik. Ami pl. egy egyhengeres esetében elég jelentős lehet, a forgattyúsház térfogatcsökkenése miatt (ezért egyenlítik ki a szívócsőbe vezetve), de pl. egy sorkettesnél (kivéve kispók) vagy sornégyesnél elhanyagolható, hiszen minden emelkedő dugattyúra egy süllyedő jut.
Ha mégis jelentős karternyomás van, akkor az arra enged következtetni, hogy a gyűrűk melett a robbanás "ledolgozik" abba a térbe, ahová nem kellene. Ilyenkor aztán ott jön az olaj a karterből, ahol csak tud.
Kétüteműnél ez a ledolgozás a forgattyúsházban ugyanúgy létezik, de nincs értelme lévén a forgattyúsházban amúgy is kompresszió és depresszió vátaj egymást.
A robbanás előtti végnyomás csökkenése, és a sürítés majd a robbanás "beledolgozása" az épp alatta lévő következő szívásba viszont talán még fokozottabb teljesítménycsökkenést eredményez, mint a 4 ütemnél. Valami olyasmi lehet, mint amikor a 4üteműnél nem zár rendesen a szívószelep (bár annak egyéb következményei is vannak).
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu