hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 28. csütörtök 
Stefánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2007-03-18 12:48:12

"Akkor nem nagy gond gondolom hogy a 3 gyürűből ha 2. vagy a 3. (nem emlékszem konkretan melyik, de nem a kompresszio gyűrű)kicsit tul lett reszelve 0,4-re?"

Nem gond, Joe. Feltételezem, MZ-ről vagy ETZ-ről van szó, már csak a fórum miatt :) Jókat ír a Zakorte, de a polák is meg a guzzi is négyütemű.

Nos az én megfigyelésem az, hogy a szerelési hézag a bejáratás végére (függően persze a gyűrű minőségétől és a hónolás finomságától) a bejáratás - mondjuk 2000 km - végére "kinyílik" kb. 2 tizedet, majd ha a hengerfal kitükrösödött, annyra, hogy összefüggő olajfilm maradjon meg rajta, onnetól kezdve a kopás lelassul.
Jó minőségű gyűrk esetén a gyűrűhézag akár 30-40 ezer km alatt nyílik ki annyira, hogy abból érezhető erőcsökkenés legyen.

Az én motoromban a 25 századdal szerelt Koelbe gyűrűk a 300as TZ-ben, 30ezer km alatt nyírtak ki 55 századra, érezhető veszteség nem volt.
Az eddig szerelt MZ-k alapján (és volt néhány) azt mondom, kb. 8 tized-1mm az a gyűrűhézag, ahol esetleg kezd érezhetővé válni a veszteség, de inkább 1,5 mm az, amikor már tényleg csak "fordulatból megy".

Szóval ne aggódj a 4 tized miatt, rakd össze és használd.
A dugattyú illesztésére figyelj (ne legyen túl kicsi), a hajtókar derékszögelésére, az ablakok "letörésére" friss fúrás esetén, a vezérlés beállítására (hengertalptömítéssel), a "présrés" beállítására (hengerfejtömítéssel), karbuálásra (ne legyen benzinben szegény), a fals levegőre (mindenhová az odavaló tömítőpaszta, jó szimmeringek, nem sérült futófelületek a csapokon)és a tiszta kipufogóra. Szóval a gyűrűhézag csak igen kis mértékben felelős, ha mégse megy úgy a motor, ahogy szeretnénk, ő csak egy a sok feltétel közül.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu