hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 28. csütörtök 
Stefánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2007-03-18 11:45:54

"Ha túl kicsi a gyűrűhézag, akkor nincs hova tágulnia, nem tesz jót a motornak."

Konkrétan a megszorult gyűrű igen könnyen eltörik és szanaszét b**za a szép, frissen hónolt hengerfalat, aztán hiába a fúrás, oda a kopmresszió, amit csak újabb fúrással (jó esetben csak hónolással) lehet visszahozni.

"Ha túl nagy a gyűrűhézag, akkor max lesz egy iciri-piciri kartergáz"

Ennek kétüteműnél nincs értelme

"meg vesztesz fél lóerőt a húszegynehányból, na bumm."

Azt is inkább kis fordulaton, mert ahogy a fordulat növekszik úgy a 3 gyűrű elkezd egyre jobban labirintgyűrűként viselkedni, tehát a nagy hézag a a gyakorlatban inkább a nyomatékból vesz el, azt is csak kisebb fordulaton.
Ezért van az, hogy a sok kilóméteres "szétkopott" TZ-k érzésre nagyon jól mennek. Kis fordulaton már gyengék, de könnyen felpörögnek (mert minden mindennel összekopott már rég) és fordulatszámmal meg növekszik a kompresszió, ezért van meg bennük az a "huzatva nagyon megjön az erő" érzés.

A hézagmérést úgy érdemes, hogy a hengerbe felülről tesszük bele a gyűrűt, majd a fejre állított dugattyúval kb 1/3-ig (kb. 2 cm) benyomjuk, így biztosan merőlegesen áll majd a hengerpalástra. Én a 75 vagy 76-os ETZ-t illesztem 20-25 századra, de pl egy 350-es jawanál, ahol az átmérő 58 mm, ott a 15-20 százados illesztés is belefér óvatos első 500 km esetén,
ami a 350-esnél egyébként is ajánlatos.

Azt pedig nem lehet elégszer elmondani hogy a motor kompresszióját a gyűrűk adják - egészen pontosan a gyűrűk és a hengerfal tökéletes illeszkedése, rések, karcolások és lukak nélkül - nem pedig a dugattyú illesztése.
A dugattyú illesztésének is pont az a szerepe, mint a gyűrűhézagnak, hogy elviselje a dugattyú hőtágulását, megszorulás nélkül.
Ha a dugattyú a túl kicsi illesztés (meg persze egyéb oka is lehet) miatt mgszorul, akkor kiszorul az olaj a hegerfal és a dugópalást közül és a súrlódás és a hirtelen hőhatás miatt a dugattyú fala feledződik, és egy üvegkemény, a hengerfal anyagánál jóval szívósabb réteg képződik rajta, ami elég csúnya gödröket tud karcolni a hengerfalba. Ráadásul ha ezt az edzett réteget nem reszeljük le a dugórúl, akkor utána folyamatosan súrolja majd a hengerfalat. A lényeg, hogy így is úgy is oda gyűrűk illeszkedése, és ezzel a kompresszió is.
Szóval aki azért furatja minnél kisebbre (mondjuk 4 századra) az ETZ-t, hogy "erős legyen" meg, hogy "jól menjen" az épp a fent leírt folyamatot kockáztatja és pont a hamar legyengülő motor útját választja.

Én a 76-os ETZ dugót minimum 6 századra illesztem, és ésszerű használat és jó karburálás esetén már a bejáratás alatt sem kell azon aggódni,hogy mikor szorul meg.

Szóval nem szabad a fától nem látni az erdőt.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu