hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 28. csütörtök 
Stefánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2007-03-09 22:37:05

Az a rezgés, amivel működés közben rezeg azt nem látod szabad szemmel, mert egyrészt túl gyors (jó esetben olyn 100-200 Hz között, tehát másodpercenként 100-200 rezgés) másrészt a kilengése is olan minimális, hogy nem látod szabad szemmel mindössze annyi, hogy épp ne érjen össze a két érintkező.

Az a rezgés, ami szemmel látható mind a kilengése, mind a gyakorisága miatt (másodpercenként max 2) az tulajdonképpen az az oda-vissza váltás, amikor a szabályzó a két szabáylzási állapot között vált. Az egyik szabályzási állapot ugye amikor a teljes gerjesztés és a félgerjesztés között rezeg (gyorsan) a másik állapot pedig amikor a félgerjesztés és a leszabályzás között rezeg (szintén gyorsan).
Mindig amikor a nyelv eléri a leszabályzást, akor egy pillanatra teljesen megszűnik a töltés, ettől gyullad a töltésjelző.
Ennek persze csak magasabb fodulaton kellene megtörténnie. Szóval ha neked így működik akkor az az azt jelenti, hogy túl kis feszültésgre akar szabályozni (túl gyenge a nyelv visszahúzó rugójának előfeszítése), olyan kicsire, amit a dinamó már elér kisfordulaton még félgerjesztésen is, ezért vált át a "durvább" szabályzásba.
Ha fényszórót is rátestzed, akkor az olyan arányban terheli a dinamót, hogy kisfordualton nem ad már le akkora feszültséget ami billentené a szabályzót a durvább leszabályzás felé.

Másik oka az lehet, hogy a túl gyenge nyelvrugó mellett, hogy szabályzó "lassú" (túl nagy a fegyverzet légrése), tehát mire a teljes gerjesztés kikapcsolna addigra úgy megszalad a dinamó feszültsége, hogy túlbillen a félgerjesztésen.

Szóval első lépés a légrés csökkentése, és csak a második lépés szabályzási feszültség beállítasa multimáterrel mérve.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu