hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 28. csütörtök 
Stefánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2007-03-08 22:21:40

"...a tuláramkapocsoló (a rezgő) ami ugye két álló érintkező közt mozog..."
NEEEM !

Nincs benne túláramkapcsoló.

Két részből áll :fFeszültségszabályzó és áramkapcsoló (nem túláram, csak áram).

Ami két érintkező között rezeg az a feszültsgészabályzó nyelv.

Aminek csak két érintkezője van - ennélfogva két állapotot képes felvenni : összekapcsol vagy nem kapcsol össze - na az meg az áramkapcsoló.

A feszültségszabályzó nyelvnek az a felafdata, hogy a szénkeféről érkező feszültségből (D+) annyit engedjen vissza az állórészre(DF), hogy a szénkeféről érkező feszültéség (D+) állandó legyen, akkor is ha a fordulatszám megállás nélkül változik.
Három állapota van:
-alapállás, ekkor a D+ teljes egészében visszajut a DF-re, ez a teljes gerjesztés.
- középső állás: ekkor a D+ egy ú.n. szabályzóellenálláson keresztül jut vissza DF-re, kb. felére csökkentve ezzel a gerjesztőáramot, ez a félgerjesztés.
- másik szélső állás: ekkor a DF-et letesteli, vagyis 0 lesz a gerjesztőáram, ez a leszabályzás.

Üzem közben a D+ feszültségének szabályzása úgy valósul meg, hogy a fesszabályzó nyelv vagy a teljes és a félgerjesztés, vagy a a félgerjesztés és a leszabályzás között rezeg.
Érted ?

Az áramkapcsoló feladata ennél egyszerűbb: ha a D+ -on megjelennő feszültség már nagyobb, mint az akksi feszültsége, akkor összekapcsolja a dinamót az akksival és az összes többi fogyasztóval, hagy töltsön. Ha meg a dinamó fszültsége lecsökken az akksi fesz alá, akkor kiold, hogy az akksit ne zárjuk rövidre a dinamón keresztül.
Ezt is érted ?

Van benne túláramvédelem, de az a fesszabályzó nyelv leszabályzó állásával valósul meg, mert van egy ku*va vastag egymenetes "áramtekercs" az oszlopon.

Külön túláramkapcsoló nincs benne, oké ?

A feszültségszabályzót működés közben, pörgetett motornál, az akksira kötött feszültségmérővel kell beállítani.
Az áramkapcsolót szintén működés közben, alapjárat közeli fordulatokon pörgetve, az aksi és a szabályzó közé bekötött árammérővel (lehetőleg mutatós műszerrel) kell beállítani.

Tolómérővel, meg hézagmérővel fesszabályzót állítani hétdanos baromság ! Meg ne halljam mégegyszer !
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu