hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2007-02-15 20:37:02

MEX !
Felejtsd el a bronzperselyt, meg a trabant dugattyút, meg ezek soha nem létezett összefüggéseit a 300 ccm-el.

A trabant dugó CSAK 268 ccm, ráadásul sokkal nehezebb, mint a gyári 250-es dugó. A bronzpersely pedig azért ugrik bemég mindig sok embernek, amikor ETZ köbcentituning kerül szóba, mert régen gyakorlatilag a trabant dugó volt az egyetlen elérhető alternatíva, azzal a ki szépésghibával, hogy a trabi csapszege 20mm-es. Ezért kellett kényszerűségből 1mm-es falvastagságú bronzpersellyel megoldani a 18-as csapszeghez és 2,00-ás görgőkhöz tervezett felső hajtókarszem és a 20-as trabi csapszeg házasítását.
Ma már ez nem probléma, Futárpetinál veszel (vagy rendelsz) 75,50-es vagy 76,00-ás lengyel gyártmányú ETZ dugattyút két gyűrűvel és a nagyobb átmérő miatt valamivel hosszabb, de továbbra is 18-as csapszeggel. Ezután a fogod az új dugattyúdat, a régi hengeredet és a régi hengerfejedet és mindhármat elviszed Szikszai Károly gépműhelyébe, és amikor visszakaptad, csak össze kell raknod, akár a 250-est. A főfúvókát kellhet kb 0,05-0,1 mm-rel nagyobbra cserélni. Az én 300-asomban pl. 140-es főfúvóka volt a pattintós karbiban, egy cimborámnak elég volt a 135-ös szintén a pattintósban. Semmilyen egyéb átalakítás nem szükséges.
Ennyi az egész, ne bonyolítsd.
A fogyasztás kb. fél literrel lesz több, a nyomaték lényegesen több lesz, hamarabb lehet felkapcsolni, nem kell úgy kiforgatni, megszűnnek a visszalassulások 5-ben kis emelkedőn, szembeszélben, utassal. A végsebesség elméletben nem növekszik, de mert az 5-ik sokkal használhatóbb lesz, a gyakorlatban növekszik a végsebesség. Élvezetesebb lesz az a lényeg.
Én még megtoldanám egy IGC-vel, a 4000 feletti fordulaszámokon sokat javít a kiforgási hajlamon, sokkal könnyebben pörög, ez már a végsebességet is növeli.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu