hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2007-01-23 13:03:34

Előre bocsájtom, hogy amit most írok, azt a szakirodalomból vettem, tehát vitatkozhatsz velem, de én nem tudok hozzászolni.

Tehát ha magas fordulaton járatsz egy bejáratos motort akkor az érdes felület miatt súrlódik, hiába van olaj a felületen, az érdessége nagyobb mint amit az olajfilm át tud hidalni. Ha súrlódik akkor melegszik és nagy fordulaton a gyűrük sarkai anyira felmelegednek, hogy kilágyulnak, elégnek, megszünik a tömítésben fontos szerepet játszó éle és ettől fogva átfúj a gáz a gyűrük mellet, na meg persze a túlzott melegedés miatt meg is szorulhat a dugatyú.

A nagy gáz esetén ez a melegedés nem játszik, viszont nagyon magas lesz a csúcsnyomás, és a még össze nem csiszolódott felület között, túl nagy menyiségü forró gáz fog átfújni, az pedig megint csak a gyűrük tömítőélének elégéséhez vezethet, ami már továbbiakban a magas fordulattal járó problémákat is magával vonzhatja.

Ugyanakkor, manapság egy modern járművek henger és dugatyú megmunkálása anyira precíz, hogy állítólag nincs szükség bejáratásra. A gyártók azért mondják, hogy be kell járatni, hogy ha gyártási hiba miatt gond van akkor az ne 200-nál derüljön ki.

A változatos fordulatszámban egyetértek, sőt, a bejáratás előre haladtával néha meg kell pörgetni egyszer egyszer, mert a nagyobb fordulaton a gyürük hosszabb utat járnak be egy picivel, és ha csak alacsony fordulaton járatták akkor a 2 végkitérésnél lesz egy perem, ami rontja a tömítetséget magas fordulatokon, vagyis lusta lesz a motor.

Gyakorlati tapasztalatom: Én járattam be pár motort. És ha nem tartod be a kímélő használatot, akkor azonnal büntet és megszorul, főleg az elején...mondjuk ennek ellenére a Jawaval nem volt panaszom a teljesítményre, szóval nem tudom menyit számít, a durva, vagy a kímélő bejáratás.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu