hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2007-01-16 09:36:22

Elmondásod alapján elképzelve jónak tünik ez a CNC mart adapter, roppant kicsi holttér lehet. Ez jó. De a rezonancia frekvenciát a csatorna hossza, szűkületei és formája is
befolyásolja.

Ugye tudod, hogyan néz ki egy rezó kipufogó. Nem a kisipari, hanem mondjuk egy rendes krosszmotoron. A frekvenciát ugye a hossza határozza meg, ez alapján egy darab megfelelő hosszúságu csővel is lehet rezót készíyteni, de az csak egyettlen frekvencián lesz hatékony. Az igazi rezók speciális formája jelentősen kiszélesíti a működési tartományt, illetve igényeknek megfelelően alakítja a jelleggőrbét.

Szóval ezek az áramlásos dolgok rohadt bonyolult témák. Öreg tuningmesterek általában már érzik mi az ami jó lesz a motornak, tapasztalatlanok esetében gyakran előfordul, hogy nemhogy erősebb de gyengébb lesz a motor a tuningtól. De nem kell elkeseredni, nincs egyértelmü recept egy tuningra, csak próbálkozásokkal lehet tapasztalatot gyűjteni.

Hoppsz!!! támadt még egy öttletem. A membrán amikor kinyílik, akkor a mögötte lévő levegő hova tud áramlani? Csak mert annak a levegőnek ugyan olyan könyen kellene áramlania (ideális esetben) mint a hagyományos szívótorokban. Persze ott van a határoló lemez, ami szükséges rossz, de ha pl a precízen kimart adapter nem, vagy csak szűkebb helyen engedi áramlani a levegőt, akkor a membrán lemezek mögé beszorulva fékezi a nyílását csukódását (mint a lengéscsillapító) Márpedig egy ilyen jellegü fékezés pont azt fogja jelenteni, hogy alacsony fordulaton nem befolyásol jelentősen csak nagyobb frekvencián kezdi akadályozni a teljes gyors és teljes nyitást, azaz olyan mintha a fordulat növekedésével visszaengednéd a gázkart.
AmbruzsG nek azért nem jelentkezett ez a gond, mert ő kézzel faragta ki és nem tudott/akart enyire preciz lenni.

Figyu én örömmel segítek bárkinek, de ezzel a távgyógyítással az a gond, hogy csak a te (nem sértésként írom) hiányos beszámolóidra és az én fantáziámra támaszkodhatok. Ráadásul mint szervizes pontosan tudom hogy a tisztelt felhasználók sokszor (Dr House szavaival élve) hazudnak, persze nem szándékosan, hanem a hiányos ismereteikből fakadóan. Ezért megtanultam hogy csak saját szememnek hiszek. Pl. ha valaki azt mondja biztosan be van dugva a számítógép, akkor kimegyek és elsőre megnézem hogy be van e dugva.

Ráadásul ha szemem elött látom a problémát akkor olyan dolgok is beugranak ami a rutin megoldások során nem merülne fel, mert észreveszek egy jelentéktelen apróságot amire nem kérdeznék rá távolról.

Tehát ha tudnál részletes tervrajzot küldeni, esetleg fotókkal kiegészítve akkor lehet hogy még eszembe jutnak dolgok. Jó lenne, hogy ha a beépítésről is csinálnál egy metszeti rajzot.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu