hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Bandita - 2006-12-11 20:38:58

Sziasztok, nem sokszor szólok a fórumhoz , de most engedjétek meg hogy a dinamó fesszabályzó vitához hozzászóljak:

Először is valóban létezik 1, 2 és 3 oszlopos szabályzó.
Az 1 és kétoszlopos szabályzók jellegzetessége hogy a dinamó terhelőáramának függvényében kb egyenes arányban csökkentik a szabályzott feszültséget. Ezt nevezzük eső jellegű szabályozásnak.
Ezzel szemben a háromoszlopos szabályzó mereven tartja a szabályzott feszültésget terhelőáramtól függetlenül.
A dinamó tulterhelődését hivatott megakadályozni a 3. oszlop amely a maximális terhelőáram kialakulásakor
a dinamó gerjesztését megszakitja.
Ez a rövid elvi különbség a szabályzók között.

Az egyes funkciók pedig :

A 3 oszlopos szabályzón külön oszlop van a feszültségszabályozásra, a visszáramkapcsolásra , illetve az áramkorlátozásra.

A 2 oszlopos szabályzón egy oszlop van a feszültségszabályozásra a második a visszáramkapcsoló. Az eső jellegű szabályozást
A feszültségszabályzóoszlopon lévő áramtekercs biztositja ugy, hogy az átfolyó töltőáram hatására keletkező mágneses tér hozzáadódik a feszültségtekercs mágneses teréhez. (ilyen pl. a Sport CZ illetve a 634-es Jawa szabályzója ).

Az egy oszlopos szabályzó jellegét tekintve ugyanazt teszi mint a kétoszlopos csak egy vasmagon megvalósítva.De ezt már kiveséztétek

:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu