hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-12-10 22:54:32

He-he. Ügyes, ügyes. De nem így van.
A leszabályzási állapot nem folyamatos a DF nyelv állandóan rezeg (ideális állapotban kb. 150-200 Hz-el) és a D+ -on mérhető feszültség egy hullámzó egyenfeszültség, egészen pontosan az egy olyan egyenfeszültség amire rá van ültetve egy váltakozó komponens, aminek frekvenciája a DF nyelv rezgési frekvenciájával egyenlő. Ez a freki pedig a nyelv tömegétől, az őt visszahúzó rugóerőtől és a tekercs és a fegyverzet közötti légréstől függ. Én például ezért szoktam az ilyen szabláyzók légrését minnél kisebbre (1-0,5 mm közé) állítani, mert így gyorsul a szabályzó és kisebb lesz az egyenfeszültségre ültetett váltakozó komponens amplitúdója.
A szabályzási folyamat alatt természetesen a D+ -on megjelenő feszültség mindvégig az akksi kapocsfeszültsége felett marad, tehát visszáram nem folyik.

Azt már gondolom nem kell megemlítenem, hogy D+ -on keletkező feszütlség a DF tekercseivel indukált mágneses mezőben forgatott tekercsekben jön létre, így a DF-re kapcsolt feszültség lekapcsolása után a mágneses mezőnek időre van szüksége az összeomláshoz, ez nx10 ms-ban mérhető, de 150-200 Hz-es esetén a hullámzó komponens amplitúdója csak néhány %-a lesz az szabályzási egyenfesznek.
Rosszul beállított szabályzó esetén (pl. túl nagy légrés, túlfeszített rugó) a szabályzási rezgés akár 1-2 Hz-re is csökkehet, és a nyelv rezgése (vagy inkább csak billegése) szabad szemmel is látható. Ilyenkor maxi fordulatszámra pörgetve a motort a töltésjelző is elkezd villogni, a DF nyelv billegésének ütemében. Ilyenkor tényleg az történik, hogy megszűnik a töltés (vagy legalábbis nagyon lecsökken), de a töltésjelző azért fog villogni, mert az a DF nyelvvel együtt a visszáramkapcsoló is billegni kezd. Visszáram tehát ilyenkor sem folyik.

Számodra érdekes elv vagy sem, így működnek a rezgőnyelves szabályzók és kész. A leírtak egytől-egyig gyakorlati tapasztalatokon alapulnak, de aki mégsem hiszi az jónéhány gépjárművillamossággal foglakozó könyvben utánanézhet. Én a Ternai-féle könyvet javaslom. Az téma iránt komolyan érdeklődőknek alapmű.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu