hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. január 17. péntek 
Antal, Antónia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-11-18 22:16:08

Azt hiszem okosabb lesz, ha írok valami cikket róla, aztán majd hygy felteszi.

Nincs 300-as henger, a 250-es hengert lehet felfúrni egész 76,5 mm-ig.
300-hoz dugó-gyűrű-csapszeg kapható, a többi "csak" gépmunka.
Ami a munkaigényt illeti : ha a főtengely és a váltó jó (a megnövekedett
nyomaték miatt mindkettő fontos) akkor "csak" a hengert és a hengerfejet
kell megmunkálni. A 250-es hengerben olyan vastag persely van, hogy épp
kiadja a a 300-as legnagyobb (2-ik) túlméretet, ami 76,5 mm. De nyilván
érdemes az alapmérettel (75,5) vagy max az első túllal (76,00) kezdeni,
akkor még marad fúrási lehetőség.
Ha nem 251-es ETZ-re való karburátorod van, akkor érdemes kicserélni arra,
legalábbis az én megfigyelésem szerint. Azoknál a 300-as ETZ-knél (eddig 4
db-ot csináltam) csak ezzel a 30N3-1 típusú "pattintós" karburátorral
sikerült szépen behangolni a motort, hogy a teljes fordulatszámtartományban
szépen húzzon. Ebben a karbiban "csak" a gyári 130-as főfúvókát kell
kicserélni kb 135-ösre (amit kivehetsz a régi karbiból is). Minden más
beállítás marad a gyári.

Ami a pénz igényt illeti, nem olyan olcsó mulatság, de szerintem nagyon
megéri. A 250-es hengert tetejére még a fúrás előtt esztergálni kell egy
új központosító vállat, mert a régi a nagy átmérő miatt eltűnik. Ennek a
vállnak nagy szerepe van abban, hogy a hengerfej (amit szintén esztergálni
kell) robbannótere pont a hengerrel központos legyen, így a robbanás a
dugattyú közepét találja el és nem billenti semerre. Ha a hengerfej nincs
középen, akkor nagyon durva kopogó-csörgő hangja tud lenni. Némelyik 250-es
is ezért csörög, mert a gyári hengerfej ben a gyertyamenet nem mindig pont
középen van. (de a gyertyamenetbe tekert központosítóval majd oda kerül).
Ezután jön a fúrás, max 1 mm-es léptékekkel 7mm jön ki az átmérőből, ez 7 fúrást jelent egymás után. A dugattyú illesztését kb. 6 századra kell
méretezni, aki 4 mm-t mond, az téved.
Végül hengerfejmunka következik, egyrészt az úk központosító váll helyét és egyben nagyobb átmérőt is ki kell alakítani, másrészt a hengerfej térfogatán kell növelni, mert a sűrítés nem lépheti túl az 1:12-t, mert akkor öngyulladni és kopogni fog.
Az egész melóra én egy embert tudok javasolni (mert őt ismerem és benne
bízom), ő Szikszai Károly, Bp. 14. kerületben van egy kis műhelye (tavaly
nyáron legalábbis még sokat jártam nála). SoK ilyen 300-as ETZ-t csinált
már, van benne gyakorlata, és befogó szerszáma is van a 250-es hengerekhez,
ami a központosító váll kialakításakor kell. Sajnos kevés olyan gépműhelyest ismerek, akit én megbízhatónak tartok, főként a pontosság és a szerszámok (eszterga, fúró, hónoló) minősége és elhasználódottsága a legnagyobb probléma.
A gépmunka kb. 15-ezer Ft lehet, plusz a dugó+gyűrű+csapszeg ára, futár
petinál az kb. 5-6 ezer. Ez idáig kb. 20-22 ezer lehet.
Ehhez jön még hozzá, a rohangálás, utiköltség, tömítőanyagok, klingerit (a
vezérlés szempontjából nagyon fontos hogy a hengertalptömítés jól válasszuk
meg, ilyen átmérőnél már csúszik a vezérlés, mert a fúrás miatt
eltolódhatnak az ablakok a hengerben, nem kell megijedni, ha a
hengertaltömítés 1,5-2 mm-re jön ki).
Szóval az átalakítás összköltsége simán lehet 25ezer Ft, vagy egy BVF 30N-1
karbival akár 30ezer is( egy ilyen bontott karbit, ha szép állapotú, és az
összes fúvókája megvan, akkor 4-5 ezret ér).

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu