hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-10-31 11:22:06

Vargajoci.
Igen, szerintem vedd ki azt a huzalból készült söntellenállást, teljesen felesleges bele.
A dinamó állórészében van ugye 6 db tekercs, vasmagokra tekerve, egymással sorba kapcsolva. Ezen tekercsek (továbbikaban csak gerjesztés) egyik kivezetése testre van kötve, a másik pedig a bakelitlapon a DF csúszósaru alá. Az a huzal ellnállás pedig egész egyszerűen párhuzamosan van kötve a gerjesztéssel.
Már sokat gondolkodtam rajta, hogy az az ellenállás minek is oda, és végül arra a következtetésre jutottam, hogy a mechanikus szabályzó miatt.
A gerjesztés ellenállásával párhuzamosan kötve egy másik hasonló értékű ellenállást, a kettő eredő ellenállása lecsökken, így ugyanakkora feszültség melett nagyobb áram folyik DF vezetéken, aminek persze csak egy része "hasznosul" mágneses mezőként a gerjesztőtkercsekben, a másik fele "pazarlás" az említett söntellenálláson. Azt csak a német mérnökök tudják, hogy miért volt jobb a mechanikus szabályzónak nagyobb DF árammal dolgozni.
Az elektronikus szabályzóhoz teljesen felesleg az elmített huzal söntellenállás. Igazi pazarlás.
Próbáld ki úgy az e-szabályzót, hogy kiveszed azt a söntöt.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu