hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-10-30 17:50:36

Nem képzelhető el, hogy valami hiba történhetett a beszerelés vagy a kábelezés körül ?
Ha abból indulunk ki, hogy a legtöbben akkor tesznek be elektronikus fesszabályzót, amikor a mechanikussal szerelt rendszer meghal, akkor máris benne van a palkiban, hogy az amúgy jó elektronikus szabályzót egy megégett szigetelésű/zárlatos/korrodált vezetékeléssel terhelt rendszerhez illesztik hozzá, várva a csodát.

További hibalehetőségek :
- Testelést kap az e-szabályzó aluminium lapja. Ha egy pozitív vezetékhez ér hozzá, az még rosszabb.
- A vezetékelés hibásan van bekötve, a szabályzó nem az áramkapcsoló diódákon keresztül engedi rá a dinamó feszültségét a fogyasztókra vagy nem közvetlenül a dinamó kimeneti feszültségét figyeli, hanem egy valahonnan visszavezetett feszültséget.
- A régebben említett előtétellenállás benn marad a szabályzási körben (biztos bentmaradt, ha egyszer megégett).
- A legbanálisabb hiba pedig, amikor a dinamó (+) vezetéke és a gerjesztés(szabályzás) vezetéke összeér, így a szabályzó teljesen kikerül a körből, a dinamó pedig öngerjesztésben kezd el dolgozni. A 15 V-os max feszültség is elképzelhető lehet, mert a névlegesen 60W teljesíményű dinamót lámpákkal és gyújátással terhelve nem tud nagyobb feszültséget termelni, viszont leég minden, mert áramkolátozás nélkül folynak az amperek.

Azt hiszem, hogy a dinamó feszültségének
"megszaladása" nem a fordulatszámmal van kapcsolaban, hanem a fent említett hibák valamelyikével.
A dinamó szempontjából a fordulasztám "csak" fordulatszám,
akár lejtőn könnyedén, akár emelkedőn erőlködve mész a motorral.
Ne a fordulatszámtól félj, hanem a tejes kábelezést és a dinamót nézd át.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu