peti74 - 2006-06-05 11:18:57
Nagyon igazad van, a hátszél és a lejtő ugyanúgy veszélyes lehet. Mindkét esetben kisebb gázt húzol, mint ami ugyanahoz a sebességhez kellene sík terepen és szélcsendes időben. A dugattyú hűtésének jelentős százalékát pedig a beáramló friss benzin adja, így e bejáratós motor simán megszorulhat, főleg ha közvetlen egy huzamosabb terhelés után vesszük visszább percekre a gázt.
Emelkedőn ellenben lehet nyélgázt húzni, mert akkor úgyis dől bele a benzin, főleg a ha a súbertű feljebb van, ahogy a bejáratáshoz illik. Azért inkább forgassuk, mint erőltessük.
Persze nem lehet elészer elmondani, hogy ezek akkor igazak, ha minden más (karbi, gyújtás, vezérlés, kipuff, stb.) rendben van, jól be van állítva.
A magyar dugókról az a véleményem, mint zapkörtének, minden létező hibát fel lehet rajtuk fedezni, a mérethibától a hőtáguláson át a kieső gyűrűstiftekig.
Ha asztalosnak nem szorult, az megint nem jelent semmit, hiszen egy csomó információ (illesztési hézag, alapjárati és főfúvóka mérete, fogyasztás, olaj minőség és keverési arány, egyszerre megtett legnagyobb km, testsúly, stb, stb.) hiányik.
Lehet, hogy egy mértethibás utángyárott tű és/vagy főfúvóka van a karbiban, és okádja bele a benzint ha kell, ha nem.
Úgy látszik azt sem lehet elégszer leírni, hogy a "nekem is magyar dugóm van, oszt nincs vele gond, na csumicsá !" jellegű beszólások legfeljebb a póruljártak idegesítésére alkalmasak - arra viszont nagyon - de hasznos infót nem tartalmaznak.
Marcee.
Ha kis etz-m lenne, akkor megkeresném a módját, hogy honnan szerezzek egy jó minőségű dugattyút. Én mondjuk nagyjából felismerem, hogy mi a jó és mi szar, mert láttam már száznál több dugót, ilyet is, olyat is.
Ha tutira akarsz menni, akkor szánd rá a lóvét és
- vegyél egyet valami uzsorástól, akár az Old Motorsban is próbálkozhatsz, de ha a származás ne tisztázott, akkor jelöltesd meg (pl. bélyegezzenek rá) és utána mutasd meg valami mz gurunak, hogy jót vettél-e.
- Rendelj egyet az mz-b.de-ről. Nem lesz olcsó, de a vape gyújtás se olcsó a jawaba, de legalább tuti.
- Legdurvább megoldásként szerezz egy kistz hengert, és vidd a a nemrég elmegetett kj "mesterhez", elképzelhető, hogy van neki még a polcon neked kellő gyári dugója. A fúrást ki kell fizetned az anayag mellém, mert másképp nem kapod meg, nem baj. Ezután már van egy gyári dugód, elviszed a hengereket a pl. Szikszainak, a többi az ő dolga.
(de ezt az utóbbi forrást nem én javasoltam).
Végül szépen minden egyéb szorulást okozó tényezőt átnézel a motorodba, és ha kell szánsz rá még pénz, hogy jó legyen,
a jó szimering is drága, de megéri
karbiban csak eredeti fúvókák és tű
kipuff tiszta legyen
stb.
Üdv,
Peti74
|