hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 26. kedd 
Virág

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-06-04 13:30:59

Jókat irsz. Tényleg néhány dolog marad csak.
Én első helyen továbbra is a túl nagy hótágulási együtthatóval rendelkező és esetleg nem megfelelő geometriájú, kúposságú, alakú (belül) - egyszóval rossz minőségű - dugattyút tenném felelőssé. Ha ez 4 századdal párosul, a szorulás garantált.
A további szorulások megelőzésére estleg tudok egy olyan mentő ötletet javsolni, hogy vedd le a hengert és a dugót, a dugó palástján az esztergálás nyomaival párhuzamosan egy igen jó minőségű finom reszelővel, reszeld le a fényes, edzett réteget. Ha minden igaz, főként a csapszeg magasságában lesznek ilyen szorulásnyomok.
Ha az anyag felkenődött a gyűrűhornyoknál, akkor a gyűrűk szabad mozgását, érintkezásüket a hengerfallal is biztosítsd.
A dugó legközelebb is ugyanott akar majd tágulni, de a reszelés miatt lesz ott némi "gödör" a palástban, ezért nem fog olyan könnyen szorulni.

A hengert pedig hónoltasd meg 1-2 századdal nagyobbra, ezáltal remélhetőleg az eddigi szorulás nyomai is eltűnnek majd.
Ha ezután a gyűrűhézag nagyobb, mint 3 tized, akkor mindeképpen javasolt új gyűrűket beszerzni, főkét azért, mert az újrahónolt henger miatt újra tágulnak a gyűrűk mire összekopnak a hngerfallal.
Nálam a prímet a goetze gyűrűk viszik, a törökök is ilyet adnak a dugóikhoz - nekem a 300-as hengerben 30ezer km alatt a szerlési 0,2mm-es hézag 0,5mm-re hízott, szinte hihetetlen).

Én ennyit tennék, ha a legolcsóbb gyógymódot akarom választani.

Az meg, hogy a "mester" 50 éve van a szakmában, nem jelent semmit. De inkább rosszat, mint jót, mert ha 20 évesen kezdte, akkor most 70 éves, és a hamut is mamunak. Ha ráadásul azokkal a gépekkel dolgozik, amikkel anno, hmm.
Én is ismerek olyan faszit, aki állítólag 50 éve fúr, K.J. a monogrammja és Nagytétényben lakik.
Nekem 10 évvel ezelőtt fúrta alul a 250-es Jawamat, 90-ről álltam meg satu hátsó kerékkel, és nem egyszer. Hát igen, a szorulást megelőző hangot a gyakorlatban mindig hamar megtanulja az
ember :(
Azóta láttam szétszedve általa "felújított" főtengelyt is, simán visszatette a lepattogot felületű csapágygyűrűt, úgyse látja a kedves vevő.
Sőt egy másik, korrekt műhelyben ki is órázták több olyan hengert, amit ő fúrt. Minden elképzelhető hiba megvolt rajta: kúpos volt, ferde és nagyon csúnyán volt hónolva.
Hát ennyit at 50 évről.

Csak oda vidd, ahol tényleg megbízol bennük, vagy van referenciájuk, sokan ajánlják, stb.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu