piri - 2006-05-30 17:08:58
Mi köze a guminak a motorhó? Ne tévesszük mán össze a tartós fogyasztási cikket a fogyóeszközzel...
Már régebben is le akartam írni most leírom:
Először is az MZ nem 30 hanem kb. 60 éves konstrukció és kiváncsi lennék marhára, hogy a mai kínai de akár japán gépek 50 év múlva hol lesznek lesz még egy maréknyi csoport aki azokat isteníti esetleg használja, de sajnos én már ezt nem fogom meérni szőrös fejjel, mert nem hiszem, hogy 90valahány évig elélek.
Tehát az MZ egy elég érdekes motor mert mindíg fikázták. Anno tizenévesen mi is fikáztuk mert meg voltunk győződve arról, hogy nyugaton kolbászból van a kerités és ingyen adják a BMW-t, azóta tudjuk, hogy azért ez nem így van. A kamionos faterok által hazahozott akkor több éves német motoros újságokra csöpögött a nyálunk és fikáztuk az MZ-t mert ez volt a divat közben mindenkinek az volt.
Emléxem a haverom első ETZjére amit a TEFU hórukkmunkásai leb..tak a járdára azt megfogtam a fenyőfa kalodát (amiben volt) és rögtön szálka ment a kezembe. Barna zsírpapírba volt csomagolva fehér gépzsírral bekenve jó vastagon, úgy, hogy 3 napig tisztogattuk, hogy végre ráülhessünk és ne ba..sza össze a trapper farmert. De közben végig fikáztuk, hogy milyen igénytelen.
Vagy amikor megláttuk a 80' as BNV-n az első ETZ-t (prototipús) mindenkinek tetszett: -öcsém tök jól néz ki! -azé ez már nem semmi, tiszta nyugat...
Úgyhogy megegyeztünk: továbbra is fikázzuk az MZ-t, de az ETZ-t nem mer az más...
Azért fikáztuk mert az volt a divat nem tudtuk valójában, hogy mit is beszélünk szerintem a zákorte is így van vele.
Aztán teltek múltak az évek és kiderült, hogy az MZ egy végtelenül egyszerű és igénytelen, a kategóriájában elnyűhetetlen motor olyan mint egy teve.
Annyira igénytelen, hogy nincs is igazán olyan ami elromlik rajt v ha mégis akkor 1 délelőtt meg lehet javítani igen olcsón.
Ma azt nem értem, hogy hogyan nem veszik észre az emberek, hogy az eredeti NDK-s "szar" jobb minőség volt mint a mai nagy büdös XXI. századi globalizációs, selejt nélküli minőségbiztosítással és csúcstechnikával gyártott gagyi szarok.
Ma az egykor neves gyártók már csak a nevüket adják jó pénzért a gyártáshoz semmi közük és a távolkeleti gyárak ontják magugból a szart az amelyik egy kicsit jobb lett ráírják, hogy SKF a sza használhatatlant + eladják olcsó noname dobozban DE ELADJÁK mert nincs selejt.
Az ilyen szarokkal van tele a polc minden boltban (na+ a kívéj vami. blokk) amit azelőtt az NDK-sok jó messzire eldobtak mert azt mondták rá nem jó semmire még kerékcsapágynak sem esetleg papírnehezéknek a főnök asztalára...
Ennyit a minőségről!
A 80-as években az MZ (ETZ) minden más nyugati 250-es (és keleti) géppel fel tudta vanni a versenyt, mind teljesítmény, mind élettertam szempotjából, akkoriban a fogyasztás nem volt lényeg de abban is király volt.
A 200 as yamaha csak a renszámomat sasolhatta élég messziröl. (150-et ment a gép nem kell elhinni)... |