hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 26. kedd 
Virág

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Joseph251 - 2006-05-28 15:10:40

Háj!
A fogyasztással kapcsolatban reagálnék:
Régen a 125-ös ts emmel, amikor nem volt lóvém tankolni(az esetek 50%-ában:), én úgy spóroltam a benyával(és tényleg kevesebbet evett így), hogy amilyen gyorsan csak lehetett, váltottam felfelé. Ez így kb azt jelenti, hogy városban négyesben, olyan 2000-2300-as fordulaton ment a motor, és lényégesen kevesebbet zabált, mitha pörgettem volna, 4-5000-ren. Az igaz, hogy nagyobb gárzadásra, csak hörgéssel válaszolt gyorsulás helyett, de hát arra van a váltó, vissza kell kapcsolni, és kész.
Az bizonyára igaz, hogy alacsonyabb fordulatszámon hosszabb a szívásidő, és v.színüleg emiatt több benyát szív be, viszont mivel magasabb sebességi fokozatban halad a gép, adott úthosszon kevesebbet fordul a főtengely. Ebből pedig értelemszerűen következik, hogy kevesebbet is szív be a benyából, még akkor is, ha egy szívásütem alatt valójában többet.
Ez a 4800-5000-res fordulatnál való kevesebb fogyasztás, szerintem mindenképp csak akkor lehet igaz, ha városon kívül, a legfelső(mondjuk 5.) fokozatban közelekedsz, és semmiképp sem igaz akkor, ha mondjuk 3-asban ordíttatod a gépet városban, 50km/h-s tempó mellett, csak azért, hogy meg legyen az "optimális" fordulatszám.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu