:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Semi - 2006-05-28 10:35:46
MOTORBEÁLLÍTÁS
VEB Motorradwerk Zschopau /Vevőszolgálat/
Műhelytájékoztató kiadványa alapján:
A rossz menetteljesítmény elsődleges forrása a rossz használati mód, azaz kezelési hibák!
"A 3000-3500-as ford/perc-es fordulatszám már a LEGALSÓ tartománynak tekintendő!" Itt a motor 11 LE-vel dolgozik!
A menetteljesítmény miatt harmadik-negyedik-ötödik fokozatokban szükség van a 4700-5000-es fordulat használatára!
3000 alatt üresjárási fordulatnak nevezi, nem ad le a motor használható teljesítményt!
150-es motornál a max teljesítmény 6000-6300 ford/perc-nél van!
Amennyiben 3000-3500 ford/perc-nél használjuk a motort úgy az alsó és fölső hajtókarcsapágyak zörgése természetes következménye a SZAKSZERŰTLEN kezelésnek!
Ilyenkor 8 LE a teljesítmény és 460g tüzelőanyag fogy, ez pedig pazarlás.
(A hosszabb beszívási idő miatt van többletfogyasztás)
4200-5500-as tartomány a legjobb, ilyenkor 325g a fogyasztás és 19LE a teljesítmény!
Tüzelőanyaghiány
1. Benzincsap ellenőrzése
2. Melléklevegő ellenőrzése
-porlasztó
-szívórendszer ellenőrzése, tömítések stb
Tüzelőanyagfelesleg
-Gyertya arculat ellenőrzése, pl túlzsírosodás!
NEM ÖSSZETÉVESZTENDŐ A KOKSZOLÁSSAL! Nagyítóval kell ellenőrizni a különbséget!
-Hantompító végdarab ellenőrzése
Hibakeresés a porlasztónál
Hiba a porlasztónál: Félgáznál túlhevülés, illetve Teljes gáznál kihagyások.
1. Úszószint beállítása! Szelepkar vízszintesre állítása zárt helyzetben!
Beállítás után működés leellenőrzése, többször is!
2.Szellőztető furatok vizsgálata!
3.Hidegindító vizsgálata!
4. Ezek után jön a fúvókázás stb, (mindezeket nem részletezem....)
GYÚJTÁSÁLLÍTÁS
3.0 -0.5mm a felső holtpont előtt
0.3 +0.1 mm érintkezőtávolság a gyújtáspont előtt!
23°45' -2° forgattyúszög
"Kérjük, adja át ezt a Tájékoztatót műhelyében dolgozó munkatársainak, hogy hatékonnyá is váljon és az MZ-vevőkkel való szakmai beszélgetéseknél vitaalapul szolgálhasson."
********************
Mindezeket azért illesztettem be, mert régebben voltak viták a motor helyes használatát illetően!
Itt köszönöm meg a segítséget azon gyűjtőnek, aki rendelkezésemre bocsájtotta a dokumentumot!
ciao
Semi
http://www.mzklub.hu
u.i.: Az MZ Klub belső tagjainak a dokumentum teljes terjedelmében hozzáférhető lesz! |
|
|
|